آفتاب

داعش زیارتگاه یونس نبی را در موصل تخریب کرد

داعش زیارتگاه یونس نبی را در موصل تخریب کرد

تهران – ایرنا – یک مقام عراقی و شاهدان عینی به فرانس پرس گفتند که گروه تروریستی داعش در موصل در شمال عراق، حرم ˈیونس نبیˈ را که شناخته شده ترین زیارتگاه این شهر به شمار می رود، با خاک یکسان کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، زیارتگاه یونس نبی بر روی محل دفن پیامبری ساخته شده است که در قرآن از وی به نام یونس و در انجیل به نام ˈجونانˈ نام برده شده است.

یک مقام موقوفات سنی عراق که اداره کننده امور مذهبی سنی های این کشور است، گفت: تروریست های داعش پس از دور کردن خانواده های محلی از این زیارتگاه، راه ها و جاده های منتهی به آن را تا شعاع 500 متری، بستند و سپس آن را کاملا تخریب کردند.

این مقام سنی که به شرط ناشناس ماندن سخن می گفت و نیز چند تن از ساکنان موصل به فرانس پرس گفتند که تروریست ها در مدت یک ساعت این حرم را با مواد منفجره تخریب کردند.

به گفته یک شاهد عینی که مایل به افشای نام خود نبود، تروریست ها ابتدا از زیارت مردم در حرم و مقبره یونس نبی جلوگیری و سپس با کارگذاشتن مواد منفجره در داخل و اطراف این زیارتگاه، آن را در مقابل دیدگان شمار زیادی از مردم منفجر کردند.

این مقام موقوفه سنی ها افزود: گروه تروریستی داعش که بخش هایی از شمال و غرب عراق را در ماه گذشته میلادی ˈژوئنˈ اشغال کرد، تاکنون به 30 زیارتگاه مسلمانان و 15حسینیه و مسجد در داخل و اطراف موصل آسیب رسانده یا آن ها را به طورکامل تخریب کرده است.

به گفته وی، بیشترین تخریب به زیارتگاه یونس نبی وارد شد که به تلی از آوار و خاک تبدیل شده است.

گروه تروریستی داعش در ماه گذشته در بخش هایی از خاک عراق و سوریه، خلافت اعلام کرد.

نبرد بین این گروه و ارتش عراق و نیروهای مردمی در بسیاری از نقاط در جریان است.

خاورم**1486**1446
کد N410128

وبگردی