آفتاب

خروش مردم روزه دار ایران اسلامی علیه رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس

خروش مردم روزه دار ایران اسلامی علیه رژیم صهیونیستی در روز جهانی قدس

تهران- ایرنا- راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور میلیون ها نفر از مردم روزه دار ایران اسلامی در تهران و بیش از 770 شهر کشورمان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز شد تا جهان بار دیگر نظاره گر خروش امت ایران اسلامی علیه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم روزه دار و مومن ایران اسلامی همگام با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان با حضور حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت مجامع بین المللی را در این زمینه محکوم کردند.

این راهپیمایی از ساعت 10و 30 دقیقه صبح در سراسر کشور آغاز شده است و راهپیمایان به سمت میعادگاه های نماز جمعه در حال حرکت هستند.

نیروهای انتظامی از نخستین ساعات صبح جمعه در نقاط مختلف پایتخت برای برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی روز قدس حضور یافته اند.

به گفته مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از سه هزار خبرنگار داخلی و خارجی راهپیمایی عظیم و با شکوه روز جهانی قدس را پوشش خبری و تصویری می دهند.

خبرنگاران، عکاسان و تصویربردارانی از کشورهای اسپانیا، استرالیا، افغانستان، آلمان، امارات، آمریکا، انگلستان، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوریه، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، کویت، لبنان و لوگزامبورگ و نیز خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه ای خارجی مقیم ایران برای پوشش راهمپیمایی روز جهانی قدس حضور دارند.

اوجگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین در روزهای اخیر باعث شده است تا سازمان ها، نهادها، اصناف مختلف مردمی، تشکل ها، احزاب، گروه ها و شخصیت های از مردم برای حضور گسترده تر در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کنند.

رییس جمهوری نیز با فراخوانی کشورهای اسلامی به وحدت و هماهنگی در برابر جنایت های صهیونیست ها، تداوم این جنایات را ناشی از ضعف وحدت در دنیای اسلام خواند و از مردم به ویژه زنان و کودکان خواست در راهپیمایی روز قدس امسال، حضور و مشارکت فعالانه داشته باشند.

حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه در 19 روز اخیر تاکنون، موجب شهادت بیش از 800 و زخمی شدن پنج هزار و 200 نفر از مردم فلسطین شده است که بیشتر قربانیان این حملات را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

این راهپیمایی در تهران از مسیرهای 9 گانه از پیش تعیین شده آغاز شده است و راهپیمایان به سمت میعادگاه نماز جمعه تهران (دانشگاه تهران) در حرکت هستند.

این مسیرهای 9 گانه بدین شرح است:

مسیر شماره 1 مسجد امام حسین (علیه السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 2 مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 3 مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 4 مسجد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 5 مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 6 مسجدالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 7 مسجدالجواد(علیه السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان کریم خان، میدان ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره 8 مسجد امام جعفر صادق(علیه السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 9 مسجد حضرت امیر(علیه السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

سیام**9254**1572
کد N410125

وبگردی