آفتاب

تحلیلگر مالزیایی: نتایج مثبت حرکت های میلیونی روز قدس تردید ناپذیر است

تحلیلگر مالزیایی: نتایج مثبت حرکت های میلیونی روز قدس تردید ناپذیر است

کوالالامپور – ایرنا – تحلیلگر مسائل سیاسی در مالزی پیشنهاد برگزاری آیین روز قدس در سراسر جهان از سوی امام خمینی (ره) را حرکتی مهم در جهان اسلام دانست و گفت که حرکت های میلیونی مردم در روز قدس و نشان دادن اهمیت این روز نتایج مثبت زیادی برای جهان اسلام به ارمغان می آورد و تردیدناپذیر است.

ˈکازی محمودˈ روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در مالزی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس، گفت: برخی گروه ها که حمایت صهیونیست ها را به همراه دارند برگزاری آیین های این روز را برای منافع خود تهدید می بینند و در تلاشند این حرکت های میلیونی را بی اهمیت جلوه دهند.

وی گفت: حامیان صهیونیست و مخالفان روز جهانی قدس با استفاده از ظرفیت های شبکه آنلاین تلاش می کنند این روز را کم اهمیت جلوه دهند و در مقابل آن حامیان روز قدس نیز باید در فضای مجازی به تلاش هایی دست بزنند.

این تحلیلگر مسائل جهانی تاکیدکرد که آیین های مسلمانان در روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود می تواند نقش بسزایی در اتحاد بین مسلمانان داشته باشد.

وی در مورد حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در غزه نیز گفت: شرایط ژئوپولتیک منطقه و بیداری اسلامی در برخی کشورها باعث شده است اسرائیل احساس ترس کند.

کازی محمود گفت: اسرائیل برای رفع تهدیدها از این رژیم خواستار کنترل بیشتر بر منطقه است و از اینرو قصد دارد جمعیت فلسطین را روز به روز کاهش دهد تا بتواند رویای کنترل بر فلسطین را محقق کند.

این روزنامه نگار مالزیایی تصریح کرد: استراتژی کاهش جمعیت فلسطین را می توان در جنگ های دوره ای اسرائیل مشاهده کرد به نوعی که هر دو یا سه سال یکبار مردم فلسطین مورد حملات وحشیانه این رژیم قرار می گیرند.

وی معتقد است: شرایط مردم فلسطین در عرصه جهانی تا حدودی نسبت به گذشته متفاوت شده است. مثلا در رسانه های برخی از کشورهای غربی نیز از حق مردم فلسطین برای دفاع از خود صحبت می شود و غیرمسلمانان به مظلومیت فلسطین پی برده اند که این امر می تواند در نوع مواجهه فلسطین با رژیم صهیونیستی تاثیرگذار باشد.

وی در مورد حمایت قدرت های غربی از رژیم اشغالگر قدس گفت: سیاست خارجی قدرت های غربی باعث شده آنها همواره از رژیم اسرائیل حمایت کنند و قدرت این کشورها همچنین بر نوع حمایت کشورهای عربی از فلسطین نیز تاثیرگذار بوده است.

این تحلیلگر مالزیایی گفت: در گذشته برخی از رهبران جهان عرب حمایت بیشتری از مردم فلسطین انجام می دادند اما امروز این حمایت ها کاهش یافته است.

آساق**د.م**1611
کد N410069

وبگردی