آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:حملات ارتش روسیه به اوکراین ادامه دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:حملات ارتش روسیه به اوکراین ادامه دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تداوم حمله توپخانه ای ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین در خاک این کشور خبرداد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه طی گزارشی از واشنگتن و به نقل از ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اطلاعات محرمانه به دست آمده از وضعیت امنیتی و نظامی اوکراین حکایت از آن دارد که ارتش روسیه همچنان از داخل خاک خود به حملات توپخانه ای علیه مواضع نیروهای اوکراینی ادامه می دهد.

هارف طی یک کنفرانس خبری در واشنگتن تحت عنوان ˈافزایش آشکار تنشˈ اعلام کرد که مسکو همچنین قصد دارد موشک اندازهای چند منظوره و قوی تری را در اختیار اوکراینی های جدایی طلب طرفدار روسیه قرار دهد تا آنها بتوانند از این تسلیحات پیشرفته تر علیه ارتش اوکراین استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: اطلاعات بدست آمده از منابع امنیتی و جاسوسی در اوکراین نیز حاکی است روسیه پس از ساقط شدن هواپیمای مالزیایی برفراز خاک اوکراین،همچنان از مناطق مرزی خود با اوکراین به ارسال تسلیحات به خاک آن کشور ادامه می دهد.

ˈاستیون وارنˈ سخنگوی وزات دفاع آمریکا نیز امروز طی گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام اینکه واشنگتن همچنان به تجسس درباره سقوط دو جت جنگنده اوکراینی ادامه می دهد، بدون اشاره به جزییات بیشتر مواضع نیروهای روسی افزود: اسناد به دست آمده نشان می دهد که این دو جت با موشک های شلیک شده از خاک روسیه ساقط شده اند.

رسانام**1378**1485 *1446
کد N410058

وبگردی