آفتاب
شهردار کرمان خبرداد:

آزادسازی خانه‌های منطقه قلعه‌اردشیر به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

آزادسازی خانه‌های منطقه قلعه‌اردشیر به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

از سال 82 خانه‌های اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر در طرح قرار گرفتند که بخشی از این خانه‌ها تملک و آزادسازی شدند.

شهردار شهردار کرمان با بیان اینکه آزادسازی تمامی خانه‌های محدوده قلاع دختر و اردشیر به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر شهرداری کرمان منابع مالی مورد نیاز برای تملک خانه‌های اطراف این منطقه را ندارد.

به گزارش ایلنا ازکرمان، سیف‌الهی افزود: کل طرح آزادسازی زمین‌های اطراف این دو قلعه تاریخی، 180 هکتار است که تاکنون یک سوم آن تملک و آزادسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت سال‌های گذشته شهرداری کرمان موفق به تملک 500 پلاک از خانه‌های مالکان در محدوده قلاع دختر و اردشیر شده است، افزود: در حال حاضر شهرداری کرمان با محدودیت منابع برای تملک سایر منازل مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه برای تملک این خانه‌ها باید مسکن و شهرسازی منابعی به عنوان زمین در اختیار شهرداری قرار دهد، تصریح کرد: برای آزادسازی سایر خانه‌های باقیمانده به حدود 200 تا 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهرداری کرمان با بیان اینکه می‌توان با خارج کردن برخی از خانه‌ها از محدوده طرح، مشکل فعلی ساکنان این منطقه را حل کرد، گفت: به سبب در طرح بودن این خانه‌ها، مالکان قادر به فروش املاک خود نیستند و این مسئله مشکلاتی را برای این افراد به وجود آورده است.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات به وجود آمده برای ساکنان این منطقه به سبب کندی در اجرای طرح هستیم، افزود: در حال حاضر خانه‌های اطراف قلعه دختر به جز تعداد محدودی آزاد شده، اما خانه‌های موجود در اطراف قلعه اردشیر باقی مانده‌اند که انتظار می‌رود با کاهش محدوده طرح آزادسازی این دو قلعه و یا تامین منابع، تکلیف این خانه‌ها نیز مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان در تلاش برای تعیین تکلیف طرح آزادسازی خانه‌های اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر است، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نه چندان دور تکلیف ساکنان این مناطق برای فروش املاک خود به شهرداری و یا هر فرد حقیقی و یا حقوقی دیگری مشخص می‌شود.

کد N409748

وبگردی