آفتاب

اعلام حمایت نهادها و سازمان ها از غزه/ آمادگی برای حضور در راهپیمایی با شکوه روز قدس

اعلام حمایت نهادها و سازمان ها از غزه/ آمادگی برای حضور در راهپیمایی با شکوه روز قدس

تهران - ایرنا - پس از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از سوی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، هرساله راهپیمایی باشکوه و پرشوری از سوی مردم ایران و کشورهای مختلف جهان در این روز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امسال نیز همزمان با روز جهانی قدس، برنامه ریزی های مختلفی از سوی نهادها، دستگاه ها و ارگان های مختلف دولتی و غیردولتی برای برگزاری باشکوه این راهپیمایی در روز جمعه سوم مرداد ماه انجام شده است.

از آنجا که امسال روز جهانی قدس با کشتارهای بی رحمانه زنان، مردان و کودکان غزه نیز مصادف شده است به همین منظور مردم ایران اسلامی و دیگر کشورهای جهان ضمن حضور پرشور در این راهپیمایی ها، خشم و انزجار خود را از اسرائیل غاصب که به این گونه حرکات ددمنشانه دست می زند، در این روز اعلام می کنند.

در این میان نهادها و سازمان های مختلف با ارسال بیانیه های جداگانه خواستار حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی شدند تا به اسرائیل غاصب بگویند که مردم بی گناه و بی دفاع غزه تنها نیستند و حمایت همه جانبه کشورهای مختلف جهان را دارند.



*** روز قدس روز تنفر از خشونت

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: باید روز قدس را به روز تنفر عمومی از خشونت و افراطی گری تبدیل کنیم.

در این بیانیه آمده است: امسال در شرایطی به استقبال روز قدس می رویم که از یک سو موجی از خشونت و افراطی گری منطقه را فرا گرفته است و ملت های منطقه و بویژه مسلمانان و زنان و کودکان را قربانی برداشت های سطحی و متعصبانه از اسلام و آماج حملات کور و غیرانسانی خود قرار داده است.



*** ثبت جنایت اسراییل در تاریخ

سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بیانیه ای خواستار حضور گسترده مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

در این بیانیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه کشتار زنان و کودکان بی دفاع و بی گناه آمده است: تاریخ این جنایات ضدبشری را بر صفحه خود ثبت می کند و خون های بی گناهان غزه در آینده ای نه چندان دور آرزوهای سرمداران این رژیم را به زباله دان تاریخ خواهد سپرد؛ چون وعده خداوند هم پیروزی حق بر باطل است.



*** لزوم پاسخگویی مجامع بین المللی

ستاد مبارزه با موادمخدر با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس، اعلام کرد:مجامع بین المللی باید پاسخگوی مردم بی دفاع غزه باشند.

در این بیانیه آمده است:امسال در آستانه روز جهانی قدس شاهد ظلم مضاعف صهیونیست ها در نوار غزه هستیم که این امر با رفتار فتنه داعشی ها ‏در عراق و سوریه تلاقی شده است.

غزه فاقد ارتش است بنابراین مجامع بین المللی باید پاسخگو باشند که چرا ملتی که ‏هیچ چیزی برای دفاع از خود ندارد باید آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار گیرد.‏



*** آمادگی برای اعزام نیروهای متخصص به غزه

سازمان نظام پزشکی کشور در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس، آمادگی این سازمان را در راستای اعزام نیروهای تخصصی درمانی به غزه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است، روز قدس امسال متفاوت از سال های قبل فرصت خوبی است تا با اتحاد ملل اسلامی جبهه مستحکمی در برابر دشمنان اسلام تشکیل دهیم.

این بیانیه می افزاید: بیش از 30 سال از پیدایش روز قدس به ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می گذرد که نماد بر افزاشتن پرچم آرمان های اسلامی، انسانی و اخلاقی در دفاع از مظلوم و اعتراض علیه تعدی و تجاوز است ولی با کمال تاسف رژیم صهیونیستی در بهترین ماه خدا با به خاک و خون کشیدن زنان و جوانان و کودکان و پیران و مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین شادمانی ضیافت الهی را به ضیافت مرگ تبدیل کرده است.



*** رژیم کودک کش صهیونیست

گروه های جهادی سراسر کشور ایران اسلامی نیز با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، اعلام کرد:حامی قدس شریف و سرزمین غزه هستیم.

در بیانیه این گروه های جهادی آمده است، تهاجم وحشیانه رژیم منحوس صهیونیستی باعث شهادت مردم عزیز و بی گناه غزه شده و خانه و تاسیسات زیربنایی این کشور را ویران کرده است.

این بیانیه می افزاید: این تهاجم نشان دهنده خوی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کُش است و بر هیچ کس پوشیده نیست که تهاجم رژیم صهیونیستی با هماهنگی و پشتیبانی همه جانبه سران صهیونیستی آمریکای جنایتکار وهم پیمانانش صورت گرفته است.



*** دعوت انجمن آشوریان برای حضور در راهپیمایی روز قدس

انجمن آشوریان تهران نیز در بیانیه ای ضمن دعوت از تمام اقشار ایران به شرکت در راهپیمایی یوم الله قدس و رساندن فریاد آزادی طلبی برای فلسطین و همچنین عراق و سوریه، انزجار خود را از سبعیت و دخالت جویی دولت های غربی و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اگر چه این کشتارها تازگی ندارند و همواره قلدرهای تروریست و حامیان غربی آنها ، چیزی جز جنگ و ویرانی و نابودی به سرنوشت مردم مظلوم خاورمیانه و علی الخصوص فلسطین عزیز نیافزوده اند، ولی بدعت جدید چنین است با این وجود که هر روزه رسانه های آزاد دنیا دست به انتشار اخبار این جنایت ها می زنند، این مستکبرین در کمال خونسردی در سکوت خبری محض رسانه های مرعوب غربی خود توحش را هر روزه رنگ تازه ای می بخشند.



*** تاکید بر ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس

ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در آستانه آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با تاکید بر ضرورت حضور در راهپیمایی این روز ، حمایت خود را از مردم مظلوم و بی گناه غزه اعلام کرد.

در بیانیه این ستاد آمده است: بیش از 30 سال از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس که حکایت از ژرف اندیشی و آینده نگری خاص امام خمینی(ره) داشت می گذرد. اعلامی که بی شک توانست آغازگر جریان نوینی در جهان اسلام و به ویژه در نزد آزادیخواهان دنیا باشد.



*** روز قدس تبلور انزجار

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه عاشورا نیز در بیانیه ای آورده است: روز قدس، تبلور انزجار، خشم و نفرت امت بیدار اسلامی از صهیونیست های غارتگر و چپاولگران تاریخ است.

در بیانیه این سازمان آورده است، اسرائیل همچون عنکبوتان در لانه عنکبوتی خود آخرین تلاش های خود را در غزه با کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی سرپناه انجام می دهد که در حقیقت با تنیدن تارهای موهوم به دور خود می خواهد به حیات خود ادامه دهد.

ˈاما غافل از توفان خشم، انزجار و نفرت مسلمانانی است که در حال وزیدن است و امروز، روزی است که اسرائیل همچون کشتی شکسته در گرداب خشم امت اسلامی گرفتار شده است.ˈ

امیدواریم روزی برسد که به فرموده امام راحل اسرائیل از صحنه روزگار محو شود.

اجتمام**7268**1436
کد N409696

وبگردی