آفتاب
سفیر ایران در آنکارا:

روز قدس نماد اراده مسلمانان برای مشارکت در تحقق وعده های الهی است

روز قدس نماد اراده مسلمانان برای مشارکت در تحقق وعده های الهی است

آنکارا- ˈعلیرضا بیگدلیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز قدس را نماد اراده مسلمانان برای مشارکت در تحقق وعده های الهی خواند.

وی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا با تاکید بر اینکه امسال این روز با مجاهدتها، شهادتها و مقاومتهای ساکنین مظلوم غزه در مقابل تجاوزات وحشیانه صهیونیستها اهمیت خاصی پیدا کرده، گفت: این روز بیانگر نگاه بلند امام خمینی (ره) به ظرفیت همکاری و همدلی ملتهای مسلمان برای حل و فصل مسایل جهان اسلام و برپایی عزت اسلامی است.

سفیر ایران در آنکارا گفت: مساله فلسطین و روز قدس جایگاه والایی در بیداری اسلامی و احیای وحدت مسلمانان دارد و گردهمایی مسلمانان در این روز پاسخی به تلاشهای تفرقه افکنانه دشمنان است.

بیگدلی گفت: یکی از پیامهای مهم روز قدس این است که ملتهای مسلمان بر سر ظلم و تجاوز به سرزمینهای اسلامی سازش نخواهند کرد.

وی در تشریح برگزاری مراسم روز قدس در ترکیه گفت: در ترکیه شوق و اشتیاق وصف ناپذیری برای دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیزم پدیدار شده و روز قدس هر سال باشکوهتر از سال قبل برگزار می شود.

سفیر ایران در آنکارا گفت: روز قدس نقش مهمی در تنظیم سیاستهای دولتهای اسلامی در مسیر خواست ملتهای مسلمان و ارتقای جایگاه فلسطین در سیاست خارجی دولتهای اسلامی دارد، از این روز مساله قدس و همت مسلمانان برای دفاع از موجودیت قبله اولشان به عاملی مهم برای وحدت و همگرایی اسلامی تبدیل شده و از این منظر نیز دارای برکات فراوانی است.

خاورم**2012**1144**1577
کد N409672

وبگردی