آفتاب
با تبریک انتخاب رییس جمهور جدید عراق؛

امیرعبداللهیان: عراق امن و مستقل مورد تاکید ایران است

امیرعبداللهیان: عراق امن و مستقل مورد تاکید ایران است

تهران - ایرنا - معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه با تبریک انتخاب «فؤاد معصوم» به عنوان رییس جمهور جدید عراق از سوی مجلس ملی این کشور گفت: عراق امن، آباد و مستقل در سایه وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشور مورد تاکید ایران است.

«حسین امیرعبداللهیان» عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به نقش سازنده خود در حمایت از کرد ، سنی و شیعه در عراق متحد ادامه می دهد.

وی افزود: توجه هم زمان عراق به مبارزه با تروریسم و روند سیاسی نشان می دهد که تروریسم جایی در آینده عراق نخواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: ارتش، پلیس، نیروهای مسلح و مردمی عراق در پاسخ به مرجعیت دینی با قدرت به مبارزه با تروریسم ادامه می دهند.

امیر عبداللهیان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران قویاً از مبارزه با تروریسم حمایت می کند، گفت: برخی طرف هایی که از تکفیری ها حمایت می کنند نگران جدی اقدامات ضد امنیتی این جریان تروریستی باشند.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق در نشست امروز (پنجشنبه) خود با 211 رای موافق فؤاد معصوم را به عنوان رییس جمهور جدید این کشور انتخاب کرد.

رای گیری در جلسه امروز مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور جدید به دور دوم کشیده شد که در این رای گیری رقابت بین فؤاد معصوم و حنان الفتلاوی بود، اما الفتلاوی به درخواست فراکسیون خود نامزدی اش را پس گرفت.

در این دور 269 نماینده آرای خود را به صندوق انداختند که فواد معصوم با کسب 211 رای موافق، رییس جمهور عراق شد.

فواد معصوم نامزد ائتلاف کردها و وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی است.

سیام**1572**1436
کد N409656

وبگردی