آفتاب

هم اندیشی علل حمله رژیم صهیونیستی به غزه در آتن برگزار شد

هم اندیشی علل حمله رژیم صهیونیستی به غزه در آتن برگزار شد

آتن- ایرنا- سازمانهای مردم نهاد، احزاب سیاسی و فعالان سیاسی یونان هم اندیشی ˈعلل حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزهˈ را در شهر آتن پایتخت یونان برگزار کردند.

این همایش چهارشنبه شب، در محل انجمن خبرنگاران سراسری (یسه) با حضور اندیشمندان، نمایندگان سازمانهای مردم نهاد و احزاب سیاسی برگزار شد.

بر پایه این گزارش، ˈخرستوس لوکاسˈ خبرنگار رادیو یونانی زبان ˈکوکینوˈ در این نشست با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، این جنایات را بی سابقه ترین جنایت تاریخ بشری خواند و از جوامع جهانی خواست که سکوت را شکسته و به وظیفه انسانی و تاریخی خود عمل کنند.

این خبرنگار یونانی، مبارزه را حق ملت فلسطین دانست و گفت: مردم بی دفاع فلسطین به جرم اینکه مایل هستند در سرزمینهای اجدادی خود زندگی کنند، مورد تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و متاسفانه غرب به سرکردگی آمریکا به طور مستقیم و غیر مستقیم از این جنایات نیروهای رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

ˈ انجلیانا یونائیدیˈ نماینده حرکت ˈیک کشتی برای غزهˈ نیز در این همایش با اشاره به جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: در این روزها در غزه خون می بارد و رژیم اشغالگر صهیونیستی به جنایات بی سابقه در سایه سکوت جامعه جهانی دست می زند.

وی افزود: تاکنون بر اثر حملات ددمنشانه نیروهای رژیم صهیونیستی حدود 700 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند.

یونائیدی با انتقاد از مواضع کشورهای اروپایی تصریح کرد: کشورهای اروپایی با همراهی و اطاعت از خواست آمریکا، سکوت اختیار کرده و یا هر دو طرف درگیر، یعنی مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و نیروهای متجاوز اسرائیل را به خویشتنداری فرا می خوانند که اتخاذ چنین مواضعی نشان دهنده حمایت سریع غرب از رژیم صهیونیستی است.

ˈیورگو کاراجاˈ از انجمن انتفاضهˈ با اشاره به جنایاتی که رژیم اشغالگر قدس در اواخر سال 2008 و اوایل سال میلادی 2009 در غزه مرتکب شد، گفت: رژیم اسرائیل در آن زمان دست به یک سری جنایات زد ولی در مقابل نیروهای مقاومت و مردم غزه متحمل شکست شد و این بار نیز با سرنوشتی بدتر مواجه خواهد شد.

وی افزود: رژیم اسرائیل سالهاست به اقدامات جنایتکارانه علیه مردم فلسطین دست می زند، ولی این بار مرتکب جنایات هولناک تری شده که جامعه جهانی باید به وظایف انسانی خود عمل کند و جلوی اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را بگیرد.

ˈیانیس اسفانیاکیسˈ نماینده ˈ همپیمانان، جنگ را تمام کنیدˈ نیز با انتقاد از عملکرد و موضعگیری جامعه جهانی در مقابل یورش وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، گفت: رژیم صهیونیستی ماهیتی خونخوار داشته و براساس این ماهیت عمل می کند ولی جامعه جهانی سکوت مرگباری را در قبال این جنایات پیشه کرده است.

وی افزود: ادعای ربودن سه سرباز اسرائیلی یک بهانه واهی بیش نیست، زیرا رژیم صهیونیستی حداقل از یکماه پیش طرح حمله به نوار غزه را آماده کرده بود و با تصور اینکه به علت درگیریها در سوریه، این کشور تضعیف شده، کشورهای اسلامی نیز سرگرم اوضاع درونی خود هستند و حزب الله هم تا حدودی درگیر تامین امنیت لبنان در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی است، حمله وحشیانه خود به نوار غزه را آغاز کرد.

به گفته اسفانیاکیس، اطمینان داشتن رژیم صهیونیستی از بسته بودن گذرگاه رفح توسط دولت جدید مصر و تصور این رژیم از تضعیف حماس و نیروهای مقاومت نسبت، از دیگر دلایل حمله صهیونیستها به غزه است.

ˈیانیس یونودیˈ از حزب ˈاندر سیاˈ نیز در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه تصریح کرد: نیروهای مقاومت با حمایت انسانهای آزاد اندیش این بار نیز بر نیروهای رژیم صهیونیستی پیروز خواهند شد.

وی تصریح کرد: دیگر ارتش صهیونیستی، ارتشی شکست ناپذیر نیست، زیرا دو شکست مهم در لبنان از نیروهای حزب الله و در نوار غزه از نیروهای مقاومت را در کارنامه خود دارد و بزودی شکست سومی را نیز در کارنامه خود ثبت خواهد کرد، بنابراین روند اوضاع سیاسی به نفع نیروهای مقاومت در حال تغییر است.

این فعال سیاسی در اظهار داشت: شکست آمریکا در عراق، افغانستان و در این اواخر در سوریه و وجود تنشهای فراوان در منطقه توسط نیروهای تندرو و افراط گرایی که خودشان آنها را به وجود آورده اند، باعث شده که غرب چاره ای جز کوتاه آمدن از مواضع خود نداشته باشد.

وی در ادامه به طرح آتش بس آمریکایی - مصری اشاره کرد و آن فرصتی برای آمریکا دانست که بتواند در سایه آن نیروهای خود را در مقابل قدرتهای نوظهور جهانی صف آرایی کند و به همین دلیل هم اکنون از برقراری آتش بس سخن به میان می آورد.

ˈنعیم القندور ˈ رئیس انجمن مسلمانان یونان نیز در همایش بررسی علل حمله صهیونیستها به غزه، ضمن حمایت قاطع از مبارزات مردم مظلوم فلسطین گفت: نیروهای مقاومت برای حفظ عزت و شرف خود مبارزه می کنند، ولی غرب، متجاوز را محق و ملتی را که برای حفظ خاک خود مبارزه می کند، تروریست می خواند.

وی ادامه داد: اگرچه سران تعدادی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی همراهی می کنند، ولی همه مسلمانان و همه آزاداندیشان جهان در کنار مردم مبارز فلسطین قرار دارند و به همین دلیل براین باوریم که مردم قهرمان نوار غزه با دادن صدها شهید، بار دیگر بر زرادخانه مجهز رژیم صهیونیستی پیروز خواهند شد.

نعیم، روز قدس را نقطه عطفی در تاریخ برشمرد و گفت: امام خمینی (قدس سره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کرد تا مردم و امت اسلامی به صورت متحد برای آزادی قدس شریف اقدام کنند و این اتحاد در حال حاضر بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

اروپام**2170 **1144**1577
کد N409624

وبگردی