آفتاب

اندیشمند هندی: چشم جهان به روز جهانی قدس است

اندیشمند هندی: چشم جهان به روز جهانی قدس است

دهلی نو - ایرنا - یک اندیشمند هندی گفت: چشم جهان به حضور ملت ها در صحنه در روز جهانی قدس است و این رویداد آلامی بر رنج مردم غزه خواهد بود.

پرفسور ˈبصیر احمد خانˈ که اکنون رییس اتحادیه مسلمانان هند است روز پنجشنبه و در آستانه روز جهانی قدس به خبرنگار ایرنا گفت: نشان دادن راه برای آزادی بیت المقدس میراث بزرگ امام خمینی (ره) برای وحدت و حرکت به سوی آرمان های اسلامی می باشد.

وی با تاکید براینکه مردم هند از اقشار مختلف آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را گرامی می دارند، افزود: وحدت و مبارزه با توطئه تفرقه افکنی که این روزها شدت گرفته تنها راه حل آزادسازی بیت المقدس از چنگ رژیم اسراییل است.

پروفسور بصیراحمدخان تصریح کرد: با وجود گذشت سی و پنج سال از زمانی که امام خمینی (ره) ایده روز قدس را مطرح کردند اما جهان و به خصوص مسلمانان همچنان از این راهی که ایشان رهنمون شده اند پیروی می کنند.

وی تاکید کرد: امروز چشم همه دنیا به روز جهانی قدس است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع از برگزاری اجتماعات و راهپیمایی های آن شود.

این اندیشمند هندی با اشاره به اینکه گرامیداشت روز قدس یک فریضه اجتماعی - دینی است ،ادامه داد: امام خمینی (ره) تاکید داشت که این روز تنها مربوط به قدس نمی شود، بلکه متعلق به همه ضعفا و فرصتی برای مقابله با قدرت های سلطه گر است.

رییس اتحادیه مسلمانان هند گفت: در این روز مردمی که از فشار صهیونیسم و امپریالیسم در رنج هستند نیز قدرت می یابند تا مخالفت خود را با آنان بیشتر نشان دهند. به عبارت دیگر روز قدس ستمدیدگان را علیه ستمگران قوت و وحدت می بخشد. وی ضمن اشاره به جنایاتی که رژیم صهیونیستی طی دو هفته اخیر و در روزهای ماه مبارک رمضان علیه مردم غزه انجام داده گفت: مسلمانان دنیا باید با حضور میلیونی خود در روز جهانی قدس امسال آن را در تاریخ بشریت ثبت و جاودانه کنند.

وی افزود: نه تنها مسلمانان، بلکه همه مردم ستمدیده دنیا باید از این فرصت استفاده کنند و با همکاری یکدیگر در این زمان حساس به جرایم تاریخی و خشونت آشکار اسراییل پایان دهند.

گزارش های دریافتی خبرنگاران ایرنا در هند حاکیست که مردم این کشور از شهرهای مختلف از شمال گرفته مانند سرینگر تا جنوب در ایالت کرالا و غرب در بمبئی و شرق در حیدرآباد و چنای و مرکز یعنی کلان شهر دهلی نو خود را برای برگزاری باشکوه و گسترده روز جهانی قدس آماده کرده اند.

مسلمانان هند نیز پس از برگزاری نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به سوی مکان های راهپیمایی و تجمع های اعتراض آمیز علیه رژیم صهیونیستی حرکت می کنند.

در دهلی نو علمای شیعه و سنی در بیانیه مشترک از همه صلح دوستان خواسته اند در خیابان ˈجنتر منترˈ در مرکز پایتخت اجتماع کرده و رژیم تروریست صهیونیستی را محکوم کنند.

آساق ** 2160 ** 2165 ** 275 **
کد N409619

وبگردی