آفتاب
در نامه جمعیت دفاع از ملت فلسطین به اردوغان مطرح شد

هم با اسرائیل و هم با فلسطین!

هم با اسرائیل و هم با فلسطین!

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در نامه‌ای خطاب به اردوغان، آورده است: مگر می شود هم از فلسطینیان حمایت کرد و هم تظاهر کنندگان حامی فلسطین را سرکوب کرد. هم با اسرائیل و هم با فلسطین !

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نامه آمده است:

جناب آقای اردوغان:

سلام در واقع به معنی آرزوی سلامتی جسم و جان و دنیا و آخرت است برای هر آن کس که بر او سلام گفته شود و ما با توجه به همین معنا با شما سخن می گوییم . این روزها در ماه رمضان کریم، جنایتی بزرگ علیه برادران و خواهران دینی ما مسلمان ما در منطقه در جریان است . خصوصا در باریکه محصور غزه که پرشباهت به محصوریت پیامبر عظیم الشأن اسلام که درود خدا و همه آسمانیان و زمینیان بر او و اهل بیت پاک او باد، در شعب ابوطالب است، ارتش صهیونیستی با همه توان نظامی اش بر غزه ، این زندان بزرگ،‌یورش آورده و جنایاتی را رقم زده است که جنایت منطقه شجاعیه غزه ، نمونه ای از آن است. جنایتی که دولت شما به خاطر آن سه روز عزای عمومی اعلام کرده است و البته این اقدام، شایسته سپاس است و جمعیت دفاع از ملت فلسطین بر خود فرض می داند مراتب تشکر خود را در این باره از دولت و ملت بزرگ ترکیه ،‌اعلام نماید.

جنایت آقای نخست وزیر:

به بهانه‌ای اقدام به حق شما مایلم نکاتی را به صورت درد دل با شما و ملت فهیم ترکیه در میان بگذاریم و پیشاپیش از تندی بیان که صرفاً‌ از باب یادآوری و هشدار است، پوزش می خواهیم شما می دانید اساساً اسرائیل دولتی جعلی است که با حمایت قدرت‌های استکباری جهان خاصه دولت بر فریب و ستمکار انگلیس با اشغال فلسطین و کوچانیدن یهود از اقصی نقاط جهان به ویژه از اروپا به آنجا و آواره سازی ملت فلسطین تاسیس شده است . پس اسرائیل یک رژیم و دولت غیرقانونی است. شاید گفته شود اسرائیل دولتی عضو سازمان ملل متحد است،‌پس دولتی قانونی است. اما آیا ملاک قانونی بودن یک دولت عضویت در سازمان ملل است؟ اگر جواب شما مثبت باشد پس دولت هایی که عضو سازمان ملل نیستند مانند سوئیس ، دولتی غیرقانونی اند. حال آنکه نیک می دانید چنین نیست. از سوی دیگر در این باره ظلمی فاحش علیه ملت فلسطین روا داشته شده است که منشا آن نیز سازمان ملل است ،‌با طرح ظالمانه تقسیم فلسطین به سال 1948 که حق تاریخی و ریشه دار فلسطینیان در آن نادیده گرفته شد و همین امر موجب آوارگی چندین نسل از فلسطینیان شده است و همین آوارگان و آنانی که در سرزمین تاریخی فلسطین " از نهر تا بحر " ماندند و به اجبار محکوم سلطه‌ی دولت صهیونیستی شده اند. از ستم روز افزون و جنایت های ضد بشری آشکار اسرائیل،‌لحظه ای نیاسوده اند. جنایت های اخیر در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه که جنابعالی نیز بر آن تاکید دارید، نمونه ی بارز این سلسله خشونت های 67 ساله اسرائیل است.

جناب آقای اردوغان:

دولت ترکیه سال ها است با اسرائیل، این رژیم غیرقانونی و جمعی روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی دارد و هر روزه این روابط ابعاد بیشتری به خود می گیرد. با توجه به اخبار واصله از عملکرد صهیونیست‌ها در ترکیه، به نظر می رسد اسرائیل ، ترکیه را بهشت جاسوسی خود می داند. داستانی که متاسفانه در چند کشور عربی نیز تکرار شده است. شما در روزهای اخیر که داستان جنایت علیه بشریت از سوی اسرائیل در غزه مکرر شده است . بارها به اسرائیل تاخته اید و صهیونیست‌ها را جنایتکار خوانده اید. همچنانکه پس از جنگ 22 روزه در نشست مشترک با شیمون پرز، رئیس سابق دولت صهیونیستی ، وی و دولت اسرائیل را در حضور رسانه‌ها ، جنایتکار و کودک کش خواندید و در اعتراض نشست را ترک کردید. عملی بی تردید شایسته تقدیر ، اما آیا این همه جنایات هرگز شما را به فکر قطع رابطه با اسرائیل نیانداخته است. آیا بهتر نبود و نیست در کنار این اقدام و هیاهوی رسانه ای علیه اسرائیل و اعلام عزای عمومی برای جنایت اسرائیل، در روابط خود با این دولت جعلی و ظالم تجدید نظر می کردید؟ تا شائبه استفاده تبلیغاتی دولت ترکیه وشخص نخست وزیر، نرود؟ آیا شایسته نبود زمانی که رژیم صهیونیستی 9 هموطن را در جریان حمله به کشتی ماوی مرمره به قتل رساند یک واکنش جدی داشته باشید؟ آیا همانگونه که خود ،‌ دولتهای استکباری غرب و در راس آن آمریکا را به دلیل حمایت های شان از صهیونیست‌ها شریک در جنایت های اسرائیل می دانید،‌آیا ادامه روابط سیاسی ، نظامی و اقتصادی با اسرائیل در واقع حمایت از اسرائیل محسوب نمی شود ؟ آیا ما را محقق نمی دانید که بر این رفتار اعتراض داشته باشیم ، هر چند دوست تر داریم آن را ناشی از عدم توجه به ابعاد آن بیندازیم.

جناب آقای نخست وزیر:

سه سالی است سوریه در آتش فتنه ی تروریستی می سوزد و ظرفیت های نظامی و اقتصادی این کشور به دست آسیب دیده است. شما نیک آگاه‌اید که دولت و ملت سوریه همواره در صف مقاومت ضد صهیونیستی بوده است و از استوانه های حمایت از ملت فلسطین به شمار می رود. در همه این سه سال، دولت شما هم در ابعاد سیاسی و هم در ابعاد رسانه ای و هم در بعد نظامی علیه دولت و ملت سوریه بوده و تروریست های مدعی حکومت اسلامی از کشورهای مختلف جهان در ترکیه در بهترین هتل ها پذیرایی شده و با حمایت ارتش ترکیه به سوریه گسیل می شوند. شما در همه این مدت بر جنایات این تروریست‌ها چشم پوشیده اید. چرا؟ دولت سوریه در شرایط فعلی غزه می توانست از بهترین حامیان فلسطین باشد اما دولت شما با گرفتار ساختن سوریه در جنگ با جبهه جهانی تروریسم به رهبری امریکا و صهیونیسم، آشکارا این ظرفیت حمایتی از فلسطین را فعلاً خارج ساخته است. آیا تکلیف شما باز صرفاً‌ اعلام عزای عمومی است؟ اعلام عزای عمومی یک رفتار احساسی است ، حال آنکه انتظار از شما و دولت ترکیه به عنوان یک انسان و یک فرد و دولت مسلمان ، فراتر از آن است انتظار،‌اقدامی شایسته در شان ملت بزرگ ترکیه است و در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار گرفتن در همه ابعاد آن .

جنایت آقای اردوغان:

امروز عراق مسلمان و همسایه شما پس از سوریه گرفتار فتنه ترویسم است و تروریست های مدعی حکومت اسلامی ضمن اقدام به جنایات فجیع در مناطق اشغال شده‌ی عراق، خط و نشان برای دیگر کشورهای منطقه نیز شده ‌اند. تردیدی نیست که کشور ترکیه نیز از این پدیده خونریز در امان نخواهد بود و خود بر این نکته به خوبی واقفید همه می دانند و دولت ترکیه آگاه‌تر که دولت ترکیه از حامیان فتنه در عراق است . سوال ساده است. چرا ؟! دولتی که زمانی سرخورده از رفتار تحقیر آمیز غرب با خود ، سیاست " تنش صفر با همسایگان" را اولویت سیاست خارجی خود قرار داده بود. به یکباره 180 درجه چرخش پیدا کرد و " تنش 100" را جایگزین ساخت؟ آیا این سیاست جز تضعیف توان جهان اسلام که ترکیه یکی از مهمترین توان آن محسوب می شود. به نفع جریان استکباری صهیونیستی سلطه نیست؟ عراقی که با حذف صدام تهدید‌گر می رود تا ظرفیت های بزرگ این کشور اسلامی را در خدمت اعتلای جهان اسلام قرار دهد. شایسته این ستم از سوی همسایگان نبوده و نیست. عراقی که می بایست اکنون در کنار ملت فلسطین و مردم مظلوم و محصور غزه با همه توان قرار می گرفت. متاسفانه در آتش فتنه گرفتار آمده است.

جناب آقای اردوغان:

جمعیت دفاع از ملت فلسطین چند ماه پیش از اشغال عراق از سوی امریکا طی نوشتاری، ضمن پیش‌بینی حمله امریکا به عراق و اشغال آن،‌بر ضرورت واگرایی و دوری ترکیه از جبهه‌ی غربی – صهیونیستی و نقش موثر آن در همگرایی اسلامی برای حصول منافع و امنیت جمعی جهان اسلام اشاره داشت و خطرات این سال‌ها را گوشزد کرد. بی تردید در این همگرایی همه ملل مسلمان و کشورهای منطقه ، منفعت می برند و دولت ترکیه از بالاترین منفعت ها برخوردار خواهد شد . " سیاست تنش صفر " آقای داوود اوغلوف موجب امیدواری بسیار شد اما چرخش به یکباره دولت ترکیه ، امیدها را برطرف ساخت. هر چند بر این باوریم هنوز دیر نیست و دولت و ملت ترکیه می توانند به همگرایی جهان اسلام روی آورند و اساساً خود سکاندار این عرصه گردند وترکیه را در مسیر بزرگی قرار دهند. آغازش تجدید نظر در روابط با اسرائیل و پیوستن به جبهه‌ی مقاومت ضد صهیونیستی است و جنایت اسرائیل در غزه بهترین فرصت برای آن است.

سخن پایانی: جناب آقای اردوغان داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی و اعتراض برضد آن و تأکید بر حق دفاع مشروع فلسطینیان بدون اینکه فشنگ و اسلحه‌ای به آنان داده شود،‌پیام های متضادی را به مخاطب می رساند. مگر می شود هم از فلسطینیان حمایت کرد و هم تظاهر کنندگان حامی فلسطین را سرکوب کرد. هم با اسرائیل و هم با فلسطین ! هم با مسایل جهان اسلام هم با ناتو! این رفتارهای متناقض شبهه دوگانگی را مطرح میکند، به امید یکسره شدن اراده شما و ترکیه در دفاع از ملت فلسطین.

انتهای پیام

کد N409599

وبگردی