آفتاب

استاندار آذربایجان غربی: تخصیص زودهنگام اعتبارات عمرانی استانها در دست بررسی است

استاندار آذربایجان غربی: تخصیص زودهنگام اعتبارات عمرانی استانها در دست بررسی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح تخصیص زودهنگام اعتبارات عمرانی استانهای با فصل کاری محدود در کشور در دست بررسی است.

ˈ قربانعلی سعادت ˈ روز پنجشنبه در جلسه شورای فنی آذربایجان غربی افزود: موضوع محدود بودن فصل کار در برخی استان ها، در جلسه مشترک استانداران و هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تصویب طرح ، اعتبارات عمرانی استان هایی که به لحاظ زمان و فصل کار با محدودیت هایی روبرو هستند، سریع تر تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی نیز یکی از این استانهاست که در صورت تصویب طرح می تواند از مزایای آن بهره مند شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمان اجرای طرح های عمرانی با روش آزمون و خطا به سر آمده و باید توجه ویژه ای به اجرای دقیق و به صرفه پروژه های عمرانی صورت گیرد.

وی افزود: باید با نظارت دقیق بر کیفیت مصالح و صرفه جویی در هزینه ها، اجرای طرح های کیفی با استحکام لازم در دستور کار مسئولان و مدیران حوزه های مرتبط در استان قرار گیرد تا قیمت تمام شده پروژه های عمرانی نیز کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به حسن انجام کار از ابتدای اجرای طرح و دقت کافی در انتخاب مشاوران اضافه کرد: انتخاب مشاور صلاحیت دار در جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی و رعایت مقررات ملی ساختمان بسیار با اهمیت است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از ارکان کیفی سازی ساخت و سازها، نظارت مناسب به انجام پروژه هاست و در این زمینه شورای فنی استان می تواند با تقویت جایگاه نظارتی، نقشی موثر داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد در اجرای پروژه ها، نظارت بر تولید مصالح از طریق مراجع دارای صلاحیت ادامه داد: عدم رعایت موارد استاندارد در ساخت و سازها و استفاده از مصالح بی کیفیت، در بسیاری از موارد منجر به بروز خسارتهای جبران ناپذیر می شود که نمونه آن را در زلزله بم شاهد بودیم.

سعادت توجه به استفاده از آسانسورهای استاندارد به دلیل اهمیت این وسیله به ویژه در ساختمانهای با طبقات زیاد را خواستار شد و گفت: دو نهادی که می توانند در حوزه نظارتی، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند، اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند.

وی همچنین به بدهی 17 هزار میلیارد ریالی دولت به پیمانکاران در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به محدودیت های اعتباری در استان در سال جاری تصمیم گرفته ایم که در تخصیص اعتبارات، اولویتها را لحاظ کنیم.

در حال حاضر، دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام در آذربایجان غربی وجود دارد که بنا به گفته مسئولان، از بین آنان پروژه هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت دارند، اعتبارات لازم را دریافت می کنند.

8137/581/ 1495
کد N409437

وبگردی