آفتاب
وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی:

استان البرز چهره واقعی بی عدالتی در بهداشت و درمان است

استان البرز چهره واقعی بی عدالتی در بهداشت و درمان است

کرج- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان البرز چهره واقعی بی عدالتی در حوزه بهداشت و درمان است.

ˈسید حسن هاشمیˈ پس از بازدید سحرگاهی امروز پنجشنبه از سه بیمارستان استان البرز در جلسه ای با حضور استاندار، نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی افزود: امروز برای انجام یک کار مهم به البزر آمدم ، اگر می خواهید چهره بی عدالتی در حوزه بهداشت و درمان در کشور را ببینید به طور قطع یکی از آنها استان البرز است.

وی اظهار کرد: البرز یکی از استان های ثروت مند است ولی در واقعیت و در بازدیدی که صبح امروز از بیمارستان های امام علی (ع) ، کمالی و مدنی انجام دادم متوجه شدم واقعا مردم این استان در حوزه بهداشت و درمان رنج دیده هستند.

هاشمی گفت: اگر چه کارهای خوبی صورت گرفته و یا در آغاز راه است اما باید بپذیریم این استان در این حوزه از استان سیستان و بلوچستان نیز عقب تر است و به هیچ عنوان وضعیت فعلی بهداشت و درمان در شان مردم البرز نیست.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این استان در زمینه زیر ساختی محروم است و امکانات بهداشتی و درمانی آن نیز فرسوده است و می توان به جرات البرز را فقیر ترین استان کشور درحوزه بهداشت و درمان نام نهاد.

هاشمی یادآورشد: اگر این استان در زمینه سخت افزاری خود را ترمیم کند به سرعت می تواند چهره بهداشتی و درمانی خود را تغییر دهد و از این وضعیت نجات یابد و به طور قطع این مهم با تلاش و پشتکار ما در وزارتخانه و دولت و همچنین تلاش مسوولان استان میسر خواهد شد.

وی گفت: باید استاندار محترم البرز ، نمایندگان این استان و اعضای شورای شهر و شهرداران در برخی مناطق خلق منابع کنند و با استفاده از تغییر کاربری اراضی به کمک بهداشت و درمان استان بیایند.

هاشمی ادامه داد: برای استان البرز خوشایند نیست که شهرستان فردیس آن با جمعیتی بالغ بر ششصد هزار نفر هیچ مرکز درمانی نداشته باشد.

وزیر بهداشت و درمان ابراز امیدواری کرد که امکانات و تجهیزات بهداشتی استان البرز با کمک همه مسوولان استانی و کشوری ارتقا یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان البرز حداقل نیازمند یکهزار و 500 تخت بیمارستانی است گفت : با توجه به ضعف زیر ساختی و فقیر بودن این استان در این موضوع باید در جذب بخش خصوصی احتیاط کنیم.

هاشمی تاکید کرد که به طور قطع آسیب احتمالی حضور بخش خصوصی متوجه اقشار متوسط و کم درآمد ها خواهد شد چرا که متمولین این استان از خدمات بهداشتی و درمانی تهران استفاده می کنند.

وزیر دولت تدبیر و امید گفت، ما می توانیم برای توسعه فضاهای دولتی از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: استان فقیر البرز در بحث زیر ساختی برای خارج شدن از شرایط موجود حداقل به دو بیمارستان 800 تخت خوابی نیاز دارد.

وی گفت: گزارش هایی از وضعیت بهداشت و درمان البرز به دستم رسیده بود اما امروز با حضور در استان این وضعیت را خجالت آور دیدم که بایستی فکری اساسی به حال آن شود.

هاشمی، امکانات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشگی را برای تجهیز بیمارستان های استان البرزمحدود عنوان کرد و افزود: امیدواریم با کمک دولت و مسوولان استان این وضعیت رو به بهبودی رود.

وزیر با اشاره به اینکه مردم با تشکیل دولت تدبیر و امید امیدوار شده اند یادآورشد: باید به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم گام برداشت، مردم از ما خدمت می خواهند ، آن هم خدمت خوب ، صادقانه و محترمانه.

وی با بیان این که کمبود نیروی پرستاری مشکل جدی بیمارستان ها است، گفت: متاسفانه هر کدام از پرستاران 10 تخت را نظارت می کنند و با توجه به فضای نامناسب، امکانات کم و حقوق و مزایای اندک، این عزیزان با مشکل مواجه هستند که امیدواریم این وضعیت بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست نمانیدگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز مهاجر پذیر بودن این استان را یکی از دلایل ضعف زیر ساختی و کمبود امکانات در بسیاری ازحوزه ها عنوان کردند و خود را موظف دانستند با استفاده از منابع استان و همچنین کمک های دولت محترم بیش از گذشته در رفع این کاستی ها اقدام کنند.

در این نشست همچنین مشکلات و کاستی های موجود در حوزه بهداشت و درمان استان البرز با حضور مسوولان مرتبط مورد ارزیابی قرار گرفت.

7422 / 1200
کد N409431

وبگردی