آفتاب
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

در طرح آتش‌بس با هیچ یک از گروه‌های مقاومت مشورتی نشده است

در طرح آتش‌بس با هیچ یک از گروه‌های مقاومت مشورتی نشده است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نیز در این جنگ متحمل زیانهای بسیاری شد، به طرح آتش بس از سوی مصر اشاره کرد و گفت: در این طرح از هیچ یک از گروههای مقاومت مشورتی گرفته نشده است و تمام گروههای فلسطینی تاکید کردند تا پیش از برداشته شدن تحریم‌ها از نوار غزه، آتش بس را نمی‌پذیرند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نیز در این جنگ متحمل زیانهای بسیاری شد، به طرح آتش بس از سوی مصر اشاره کرد و گفت: در این طرح از هیچ یک از گروههای مقاومت مشورتی گرفته نشده است و تمام گروههای فلسطینی تاکید کردند تا پیش از برداشته شدن تحریم‌ها از نوار غزه، آتش بس را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر ابوشریف نماینده‌ی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نشست خبری طی سخنانی اظهار کرد:‌ تا زمانی که رژیم صهیونیستی در این سرزمین وجود دارد جنگ وجود خواهد داشت. نه تنها در نوار غزه بلکه در سرزمین‌های اشغالی جنگ ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد:‌ جنگ در کرانه باختری به شکلی که ما فکر می‌کنیم نیست. جنگی از نوع دیگر است و علیه فلسطینیان است. بنابراین رژیم صهیونیستی برای مورد حمله قرار دادن فلسطینیان به بهانه‌ای نیاز ندارد.

ابوشریف خاطر نشان کرد:‌ این رژیم ربوده شدن 3 شهرک نشین را بهانه قرار داد برای این که به نوار غزه حمله کند و در کرانه‌ی باختری جنایات بسیاری را مرتکب شد و همچنین در پی ربوده شدن این 3 شهرک نشین بیش از 1100 فلسطینی را اسیر کرد و این بهانه باعث شد که کرانه باختری را مورد حمله قرار دهد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از رزمندگان مقاومت را در یکی از تونل‌ها به شهادت رساند اما مقاومت به این تجاوز پاسخ داد.

ابوشریف تصریح کرد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین از یک ماه قبل بیانیه‌ای را خطاب به رژیم صهیونیستی صادرکرد که تحمل نمی‌کنیم که از سوی این رژیم آماج حملات قرار گیریم بنابراین طی این مقاومت نیز پاسخ مناسبی به این تجاوزات داده شد و آنان اصلا انتظار نداشتند که مقاومت اسلامی با این شکل و با این وضع بتواند پاسخ دهد.

نماینده‌ی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه اظهار کرد: معتقدیم که علت این رخدادهایی که اتفاق افتاده مسائل شخصی و خصوصی و همینطور مسائل حزبی صهیونیست ها بوده است زیرا نتانیاهو یک سری مشکلات شخصی داشت و سعی کرد از این طریق مشکلات را جبران کند. حتی حزب لیکود شخصا مشکلاتی را در برابر خود داشته است حتی برخی از جریان‌های بسیار مذهبی و تندرو داخل رژیم صهیونیستی به نتانیاهو فشارهایی را وارد کرده است تا حملات خود را به نوار غزه آغاز کند و وقتی که حماس و دیگر گروههای مقاومت به این تجاوز‌ها پاسخ دادند گویی جنگ واقعی آغاز شده است.

ابوشریف خاطر نشان کرد: موشک‌های مقاومت در فاصله‌های بالاتر و دورتر از جنگ‌های سابق شلیک شده اند و رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مراکز مختلف تشخیص دقیقی نداشتند و بیشتر اهداف غیر نظامی برای آنها هدف حمله قرار گرفته است. حتی می‌توان گفت آنهابه طور عمدی شهروندان بی‌دفاع فلسطین را مورد حمله قرار دادند. چرا که در طی سالهای اخیر از این شیوه استفاده می کنند تا اختلاف به وجود آورده و باعث جنگ شوند. اما از مشاهده‌ی وحدت و انسجام شهروندان فلسطینی شگفت زده شوند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهارکرد : آنها در وهله نخست مدعی شدند که که این جنگ با حماس است نه با دیگر گروههای فلسطینی. اما تمام گروههای مقاومت در روزهای اول اعلام کردند که جنگ بر ضد حماس نیست بلکه در تمام گروههای مقاومت است و این گروهها با هم به این تجاوزها پاسخ دادند.

ابوشریف با تاکید بر این که یکی از خصوصیات برجسته این جنگ اتحاد و انسجام ملت فلسطین است گفت: ملت فلسطین با اتحاد وانسجام می‌خواهد که از این جنگ خارج شود. لذا با ادامه و توسعه تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ مقاومت هم توسعه یافت و از همان روزهای نخست تلاویو مورد حمله موشک‌های مقاومت قرار گرفت که پیش از این رژیم صهیونیستی تلاویو را خط قرمز می‌دانست.

وی با اشاره به طرح آتش بس از سوی کشور مصر اعلام شد گفت: ما و تمام گروههای مقاومت فلسطینی تاکیدکردیم که درباره این طرح با هیچ یک از گروههای مقاومت مشورت نشده است و تمام گروههای فلسطینی تاکید کردند که تا پیش از برچیده‌ شدن تحریم‌ها از نوار غزه آتش بس را نمی‌پذیرند.

ابوشریف افزود: باید بدانیم که همه سرشت این رژیم صهیونیستی را دانسته و می‌شناسند و از توافق اسلو تا به حال این رژیم به هیچ یک از توافق خود پایبند نبوده اند. لذا این که بخواهیم آتش بس با این رژیم صهیونیستی را بپذیریم و بعد وارد مذاکره شویم هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

ابوشریف تصریح کرد: ارائه طرح آتش بس از سوی مصر به زعم برخی از تحلیلگران صهیونیستی می‌تواند از خود رژیم صهیونیستی نشات گرفته باشد که از آن به عنوان دستاویزی برای حمله به فلسطین و خشونت علیه ملت فلسطین استفاده می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که در طی این جنگ دهها نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و مقامات عالیرتبه‌ای از جمله فرمانده‌ی عالی تیپ گولانی کشته و یا زخمی شده اند گفت: تا به این لحظه رژیم صهیونیستی به هلاکت 33نظامی خود اعتراف کرده و بیش از 200 نفر هم زخمی شدند اما این رژیم با هدف قرار دادن مناطقی از فلسطینیان جنایات بزرگی را مرتکب شده و هزاران خانواد ه را قتل عام کرده است و این در حالی است اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار ناگوار و وضع معنوی شهروندان فلسطینی عالی است.

وی افزود: همچنین بیش از 150 هزار آواره فلسطینی در مراکز و مدارس غزه پناه گرفتند گرچه دهها مدرسه وحتی مراکز عبادی ومساجد وپناهگاهها یا ویران شده و یا مورد هدف قرار گرفتند و این رژیم صهیونیستی جنایتکار چیزی نمانده که هدف قرار نداده باشد.

ابوشریف تاکید کرد: در حال حاضر ملت فلسطین با هم متحد هستند و همانا می‌خواهند که تحریم‌ها که 8 سال است در نوار غزه وجود دارد برچیده شود و برچیده شدن محاصره نوار غزه یک خواسته طبیعی است. نوار غزه واقعا یک زندان شده است و اهالی آن در زندان هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که ملت فلسطین هم اکنون متحمل مشکلات بسیاری از حملات رژیم صهیونیستی شده است گفت :البته رژیم صهیونیستی هم در پی پاسخ مقاومت متحمل زیانهای بسیاری شده است. به عنوان مثال در آن چه فصل توریسم اسراییل نامیده می‌شود صنعت اقتصادی خود را از دست داده است و پروازها به سمت فرودگاه آن متوقف شده است.

ابوشریف گفت:همچنین 6میلیون صهیونیستی در زیر زمین زندگی می‌کنند چراکه روی زمین و این اوضاع را رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تحمل کند.

وی که در نشست خبری در خبرگزاری تسنیم سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: با وجود تمام مشکلات در وضع معنوی و روحی خوبی قرار داریم اما رژیم صهیونیستی علی‌رغم تواناییهایی که دارد اوضاع روحی و معنوی بسیار پایینی دارد و تمام کسانی که اکنون دم از آتش بس می‌زنند بیشتر برای نجات اسراییل وارد عمل شده‌اند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود:متاسفانه اوضاع در جهان عربی و اسلامی به گونه‌ای که مقاومت و ملت فلسطین انتظارداشتن نیست و برخی از این کشورها به جای این که احساس بکنند اقدامات مقاومت درنوار غزه مایه سربلندی آنهاست عملا اقداماتی انجام داده‌اند که انتظار مقاومت و حماس را برآورده نکرده است.

انتهای پیام

کد N409390

وبگردی