آفتاب

معاون وزیر جهاد کشاورزی:این وزارتخانه برای خروج کشور از رکود اقتصادی برنامه دارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی:این وزارتخانه برای خروج کشور از رکود اقتصادی برنامه دارد

بندرعباس-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:این وزارتخانه در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید برای شکوفایی اقتصاد و خارج کردن کشور از رکود اقتصادی برنامه های زیادی در دست اقدام دارد.

به گزارش ایرنا محمدعلی جوادی ، پنجشنبه در آیین معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در بندرعباس بیان داشت:استفاده از قابلیت های بخش کشاورزی ، حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات محصولات از برنامه های اصلی این وزارتخانه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:همچنین اتکا به تولید ات داخلی ، جلب مشارکت بخش خصوصی و برداشتن موانع ازمسیر فعالیت این بخش در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی از دیگر برنامه های این وزارتخانه است که یکی پس از دیگری عملی خواهد شد.

جوادی ، از مشارکت بخش خصوصی و ارائه خدمات به آنها و همچنین حمایت از سرمایه گذاران به عنوان یکی از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت:دولت مصمم به برداشتن موانع از سر راه بهره برداران و سرمایه گذاران است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از مطالب خود اظهار کرد:پیش بینی می شود امسال تا پایان فصل برداشت هفت میلیون و 500 هزارتن گندم ازکشاورزان کشور خریداری شود.

جوادی ، همچنین به توانمندی های استان هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: این استان به عنوان دروزاه توسعه کشور مطرح است.

وی افزود: وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تجاری، راه های آبی، ریلی، هوایی و جاده ای و همچنین برخورداری از بزرگ ترین بندرهای کانتینری و مسافری کشور از جمله قابلیت های استان هرمزگان محسوب می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ، همچنین از شیلات و تولیدات خارج از فصل به عنوان مزیت های مهم بخش کشاورزی هرمزگان نام برد و از مدیران این استان خواست با استفاده از سرمایه گذاری های خارج از استان در زمینه رونق فعالیت های شیلاتی به ویژه تولید ماهی در قفس تلاش کنند.

پرورش ماهی با هدف تولید اقتصادی تحت چهار سامانه انجام می شود که شامل پرورش در استخرهای رو باز خاکی و پرورش در استخرهای سرپوشیده گلخانه ای ، در تانک و یا در قفس است.

پرورش در قفس سامانه ای است که ماهی، محصور در یک قفس در منابع آبی پرورش داده می شود . در این روش ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.

از جمله مزایای پرورش ماهی در قفس کاهش نسبی در سرمایه گذاری اولیه و عدم نیاز به آب فراوان، سهولت دربرداشت محصول و همچنین سهولت در بررسی و مشاهده و نمونه برداری ازماهیان در طول دوره پرورش است.

استاندار هرمزگان هم در این آیین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ گفت: تنها راه نجات کشور اعمال مدیریت جهادی است.

جاسم جادری افزود:روحیه جهادی در دستگاه های اجرایی و همراهی کارکنان این دستگاه ها ، به مدیران این امکان را می دهد که در اجرای برنامه ها عملکرد موفقی داشته باشند.

وی بیان کرد:مدیرانی که دنبال حمایت تهران هستند و فقط امر و نهی می کنند این چنین رویه ای با روحیه دولت و فرمایش رهبر معظم انقلاب سازگار نیست.

استاندار هرمزگان ادامه داد:هدف دولت تدبیر و امید تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه است و اگر چه این مشکلات زیاد است اما همه اینها باتوکل، تدبیر، عزم ملی، مدیریت جهادی، همفکری، همدلی و وحدت قابل حل است.

جادری اضافه کرد: بر اساس سند چشم انداز و فرمایش رهبر معظم انقلاب ، وزارت جهاد کشاورزی در زمینه های امنیت غذایی، بهره وری آب و خاک و ساماندهی اقتصاد کشاورزی مسوولیت سنگینی به عهده دارد.

در این آیین ناصرحیدری پور به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان معرفی و از خدمات علینقی صالحی رییس پیشین این سازمان تقدیر شد.ک/2

512/668 /679
کد N409358

وبگردی