آفتاب

روسیه ادعای آمریکا علیه شبه نظامیان در سانحه هواپیمای مالزی را رد کرد

روسیه ادعای آمریکا علیه شبه نظامیان در سانحه هواپیمای مالزی را رد کرد

مسکو- ایرنا- ژنرال آناتولی آنتونف معاون وزیر دفاع روسیه ادعای آمریکا علیه شبه نظامیان شرق اوکراین که آنها را مسئول سرنگونی هواپیمای ام اچ-17 مالزی معرفی کرده است، رد کرد و بی اساس دانست.

به گزارش ایرنا، آنتونف روز پنجشنبه در گفتگو با کانال تلویزیونی روسیه24 اظهار داشت: آمریکا در طرح ادعای خود در مورد سقوط هواپیمای مالزی به اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی استناد می کند.

وی افزود : مقام های آمریکایی داده های ماهواره ای و اطلاعات واقعی در این زمینه را منتشر نمی کنند، زیرا چنین اطلاعاتی در مورد سانحه هواپیمای مالزی در اختیار ندارند.

آنتونف گفت: اما روسیه بلافاصله پس از سانحه هواپیمای ام.اچ-17 مالزی برای همکاری در زمینه تحقیقات بین المللی در مورد این سانحه اعلام آمادگی کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه گفت: در راستای این تلاش ها، روسیه داده های ماهواره ای و اطلاعات در این ارتباط را منتشر کرد اما هنوز طرف آمریکایی در این مورد پاسخی نداده است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی با 298 مسافر، در هفدهم جولای در شرق اوکراین هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

آنتونف در ادامه سخنان خود اوکراین را به تیراندازی های مکرر به مناطق مرزی روسیه متهم کرد.

وی گفت: نیروهای اوکراین در ماه های ژوئن و ژوییه 9 مورد تیراندازی به مناطق مرزی همجوار روسیه با این کشور داشته اند که بر اثر آن دهها گلوله خمپاره به مناطق روسیه اصابت کرده است و یک شهروند روس در این تیراندازی ها کشته شده است.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N409311

وبگردی