آفتاب
با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز قدس؛

دانشگاهیان سراسر کشور جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

دانشگاهیان سراسر کشور جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

تهران-ایرنا-دانشگاهیان سراسر کشور با انتشار بیانیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه، حمایت خود را از مردم ستمدیده فلسطین اعلام کرده و خواستار حضور گسترده مردم آزاده جهان در راهپیمایی روز قدس شدند.

به گزارش گروه علمی ایرنا، در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است: در سایه آفتاب جهل و گمراهی گروه های افراطی در خاورمیانه، فلسطین و غزه و مردم بی گناهش در زیر آتش حملات وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب صهیونستی مظلومانه می سوزند اما مجامع بین المللی و کشورهایی که همواره دم از صلح و حقوق بشر می زنند، چشم بر حقایق بسته و سکوت معناداری پیشه کرده اند.

این بیانیه می افزاید: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران همگام با مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه روز قدس شرکت می کند تا نشان دهند هنوز ملتی هست که با اقتدار در برابر ظلم و جور قد علم کرده است و از مظلومان جهان به ویژه مردم بی گناه غزه حمایت می کند.



** بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس وظیفه انسانی و دینی مسلمانان است؛ دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با حضور در این راهپیمایی، ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می کند و در شرایطی که مجامع جهانی به ویژه سران برخی کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده اند، این فجایع انسانی را محکوم می کنند.

در این بیانیه آمده است: دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی (ره) و تبعیت از ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب همچون سال های گذشته با حضور در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس همصدا با سایر اقشار ملت اسلامی ایران جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار را محکوم و از آرمان های فلسطین و مظلومیت مردم آن حمایت می کنند.



** بیانیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با صدور بیانیه ای، روز جهانی قدس را نماد یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی در برابر استکبار جهانی و اعلام دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین و غزه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است:مساله قدس شریف و فلسطین به عنوان مهمترین دغدغه جهان اسلام، همچنان نماد همبستگی و محور وحدت امت اسلامی در رویارویی با رژیم جعلی صهیونیست و سمبلی از مقابله مسلمانان و مستضعفان جهان با طرح های استکباری است.

این بیانیه می افزاید: اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید مجدد بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین، غزه و تمام مسلمانان مظلوم جهان، همگام با ملت قهرمان ایران و تمام ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان، در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند.



** بیانیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که همواره دغدغه امنیت سلامت بشر را سرلوحه عمل خویش قرار داده است، عمق درد جانکاه مردم مظلوم فلسطین را احساس کرده است و بدین وسیله همدلی و همراهی خود را با آنان اعلام می دارد.

این بیانیه می افزاید: پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با احساس مسوولیت در برابر سلامت مسلمانان بی پناه آن منطقه، آمادگی خود را برای انجام هرگونه کمک و مساعدت پزشکی اعلام می دارند.

علمی(2)1834**1440
کد N409274

وبگردی