آفتاب

راهپیمایی سکوت در حمایت از مردم غزه در شمال ایتالیا

راهپیمایی سکوت در حمایت از مردم غزه در شمال ایتالیا

رم - ایرنا - در پی تداوم حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، صدها تن از مردم شهر ریمینی در شمال ایتالیا در حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، تظاهرات سکوت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شب گذشته در خیابان های مرکزی شهر ساحلی ریمینی برگزار شد.

اتحادیه کاری ˈچی جی ای الˈ، خانه صلح، موسسه علوم انسانی و چند موسسه و سازمان غیر دولتی برگزار کننده این تظاهرات در بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کردند: هر مرگی از شمار ما می کاهد، هر مرد و زن وکودک کشته شده بر وجدان ما سنگینی می کند، ما می خواهیم کودکانی را ببینیم که در صلح زندگی و رشد می کنند نه اینکه با ترکش های سرب جان خود را از دست بدهند.

تظاهرکنندگان دراین راه پیمایی ضمن درخواست آتش بس فوری، از سیاسیون و جامعه بین المللی خواستند تا نقشی فعال و میانجی را برای پایان اشغال نظامی اسراییل و متوقف کردن شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینیان و همچنین برای احترام به حقوق بشر، امنیت و حقوق بین المللی در فلسطین ایفا کند.

تظاهرکنندگان همچنین از دولت ایتالیا خواستند تا به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا فورا فعال شده و به همراه سایر کشورهای اروپایی ، فروش سلاح به اسراییل را متوقف کند و هرگونه توافق نظامی با رژیم صهیونیستی را با شجاعت لغو کند.

برگزار کنندگان این تظاهرات همچنین به جمع آوری کمک های مردمی جهت ارسال به غزه پرداختند.

در اعلامیه هایی که از سوی برگزارکنندگان این راه پیمایی توزیع شد ازمردم ایتالیا دعوت به بایکوت خرید محصولات کشاورزی و سایر تولیدات رژیم اشغالگر صهیونیستی شده است.

گفتنی است که در آستانه روز جهانی قدس، ایتالیایی ها خود را آماده شرکت در راه پیمایی روز شنبه در شهر میلان در شمال کشور می کنند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی که وارد سومین هفته خود شده است بیش از 81 درصد از شهدای فلسطینی را شهروندان غیرنظامی تشکیل می دهند و آمار قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به بیش از 700 شهید (166 کودک ) و چهار هزار و 519 زخمی رسیده است.

اروپام ** 2171 ** 1064
کد N409207

وبگردی