آفتاب

بیانیه کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین درباره‌ جنایات صهیونیست‌ها

بیانیه کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین درباره‌ جنایات صهیونیست‌ها

کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین درباره‌ی جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در غزه، بیانیه‌ای صادر کرد.

کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین درباره‌ی جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس در غزه، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«با یادآوری رنج و محنت مردم مظلوم فلسطین در طول هفتاد سال اشغال، تجاوز و خشونت‌های مکرر رژیم اشغالگر قدس، و ضمن تایید و تشویق تظاهرات و اعتراض‌های ملت‌های آزاده جهان علیه اقدامات تجاوزکارانه اخیر این رژیم در نوار غزه و با تاکید بر حق دفاع مشروع به عنوان یک حق ذاتی و عرفی در حقوق بین‌الملل که در ماده 51 منشور نیز مورد تایید قرار گرفته است؛ کمیته حقوقی جمیعت دفاع از ملت فلسطین ضمن ابراز همدردی با ملت ستمدیده فلسطین موارد ذیل را اعلام می‌دارد:

1- تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر قدس در حمله به نوار غزه، خصوصا بمباران‌های اخیر را مغایر با اصول و قواعد حقوق بین‌الملل از جمله بند 4 ماده 2 منشور اعلام می‌دارد و به شدت محکوم می‌نماید.

2- اقدامات ددمنشانه این رژیم در بمباران مناطق مسکونی و کشتارغیر نظامیان خصوصا زنان و کودکان را مغایر با اصول حقوق بشر دوستانه از جمله معاهده چهارم 1949 ژنو و پروتکل‌های الحاقی 1977 ژنو اعلام می‌دارد.

3- حق مردم فلسطین خصوصا نیروهای مقاومت در غزه مبنی بر دفاع از خود و همچنین حق تعیین سرنوشت خویش را مورد تایید و شناسایی قرار می‌دهد.

4- از دولت مصر و ملت شریف آن می‌خواهد به مسئولیت انسانی و اسلامی خود در حمایت از مردم فلسطین خصوصا مقاومت مردم غزه عمل نمایند و با گشودن گذرگاه رفح اقدامات انسان‌دوستانه را تسهیل نمایند.

5- از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، کشورهای منطقه و سایر دولت‌هایی که در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند انتظار می‌رود با استفاده از کلیه توان خود از حقوق مردم فلسطین حمایت نموده و از ظرفیت‌های موجود در سازمان‌های بین‌المللی خصوصا سازمان ملل در جهت تحقق هدف فوق استفاده نماید.

6- از نهادهای مربوطه سازمان ملل از جمله، شورای امنیت، مجمع عمومی، دبیر کل و شورای حقوق بشر می‌خواهد بر اساس منشور ملل متحد به وظایف خود در خصوص صلح و امنیت بین المللی و حمایت از حقوق بشر و بشر دوستانه بین‌المللی عمل نمایند از جمله زمینه تحقیق میدانی مستقل در خصوص جنایات انجام گرفته در غزه را فراهم نمایند.

7- با توجه به ناکامی‌های گذشته شورای امنیت در حل بحران فلسطین، از مجمع عمومی سازمان ملل انتظار می‌رود با استناد به قطعنامه اتحاد برای صلح، اقدامات لازم را در جهت توقف قتل عام مردم غزه به عمل آورد.

8- از مجمع عمومی همچنین انتظار می‌رود همانند درخواست رای مشورتی در خصوص دیوار حائل، در مورد ابعاد حقوقی محاصره و جنایات انجام گرفته در غزه را نیز به عنوان رای مشورتی از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست نماید.

9- از دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درخواست می‌نماید بر اساس ماده 15 اساسنامه دیوان، راسا نسبت به تحقیق و رسیدگی به جنایات انجام گرفته در غزه اقدام نماید.

10- کمیته حقوقی جمعیت دفاع از ملت فلسطین همگام با سایر نهادهای غیر دولتی و نیز با دیگر ملت‌های آزاده جهان، در حمایت از حقوق مردم فلسطین در روز قدس همچون ادوار گذشته حضور فعال خواهد داشت.»

انتهای پیام

کد N409181

وبگردی