آفتاب

ادامه همکاری نظامی فرانسه و انگلیس با روسیه بر خلاف ادعاهایشان

ادامه همکاری نظامی فرانسه و انگلیس با روسیه بر خلاف ادعاهایشان

اقتصاددان انگلیسی تصریح کرد دو کشور فرانسه و انگلیس بر خلاف آنچه می گویند اهداف تجاری خود را در روسیه دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانسه 24، فرانسه و انگلیس در برخوردی دوگانه از سویی خواستار تحریم روسیه می شوند و از سویی دیگر به مبادلات خود با این کشور ادامه می دهند.

در این گزارش با اشاره به فروش کشتی های معروف میسترال به روسیه از سوی فرانسه آمده است با وجود افزایش تنش های غرب و روسیه بر سر اوکراین، فرانسه تصمیم گرفته است دو فروند کشتی های معروف خود به نام میسترال را به روسیه بفروشد.

جالب اینکه با وجود اعلام تمایل انگلیس و برخی کشورها به تحریم تسلیحاتی روسیه خبرهایی در رسانه های این کشور مبنی بر ادامه فروش تسلیحاتی انگلیس به روسیه منتشر شده است.

همچنین با وجود اینکه نتایج یک تحقیقات پارلمانی ادامه فروش تسلیحات به روسیه از سوی این کشور را نشان می دهد، دیوید کامرون نخست وزیر این کشور به اقدام فرانسه در فروش 2 کشتی مذکور به روسیه به شدت معترض است.

میکائیل برت اقتصاددان و مشاور دولت تونی بلر درباره اینکه چرا دیوید کامرون تا این حد از فروش کشتی های میسترال فرانسه به روسیه به خشم آمده است گفت: علت اصلی این اختلاف فرانسه و انگلیس بیشتر از آنکه به سیاستهای اتحادیه اروپا برگردد ریشه در سیاست های داخلی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر به طور عمیق تر به مسئله پرداخته شود خواهیم دید که مواضع فرانسه و انگلیس تقریبا شبیه هم است. هر دو کشور منافع اقتصادی خود را در روسیه دنبال می کنند.

کد N409089

وبگردی