آفتاب
مهر گزارش می دهد/

آخرین جمعه ماه رمضان و وقوع فجایع در غزه/ روز قدس امسال زخمی تر از سالهای گذشته است

آخرین جمعه ماه رمضان و وقوع فجایع در غزه/ روز قدس امسال زخمی تر از سالهای گذشته است

قزوین - خبرگزاری مهر: 70 سال از تاسیس رژیم اسرائیل می گذرد و در طول این سالها ملت فلسطین مظلومانه در صف مقدم مبارزه با این رژیم سفاک و خونریز به جای همه مسلمانان، متحمل کشتار و شکنجه شده اند، مظلومیتی که از انگیزه های اصلی نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان از جانب امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، وقتی امام خمینی(ره) اعلام کرد" جنگ فلسطین و اسرائیل جنگ یک قوم با قوم دیگر نیست که برخی تصور کنند این مقاومت مسئله ای بیگانه از زندگی ایرانیان و سایر کشورهای اسلامی باشد، بلکه جنگ فرد فرد مسلمانان با قاتلان نژادپرستی است که اگر توانایی آنرا داشته باشند از شرق اروپا تا شرق دور و هر کجای این کره خاکی، مسلمانی را بیابند برجان، مال و خانواده آنها ذره ای ترحم نخواهند کرد" اینده نگران کننده ای از تحرکات رژیم صهیونیستی متصور شد.

بر همین اساس مدت ها پیش از آنکه ایده "محو اسرائیل از نقشه" از سوی امام خمینی(ره) مطرح شود؛ برنامه "محو صدها میلیون مسلمان از عرصه هستی" از سوی رژیم اسرائیل مطرح و تا حدودی نیز با کشتارهای"صبرا" و " شتیلا" اجرا شد. حال آنکه این جنایت ها در شرایطی روی می داد که اکثر سران و شهروندان مسلمان در کشورهای اسلامی از عمق فاجعه ای که در انتظار آنها بود، بی خبر بودند.

از طرفی هنوز افکار عمومی جهان اسلام و دنیا به اندازه کافی متوجه مظلومیت ملت فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی نشده بود که امام خمینی 35 سال پیش با نام گذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان، افکار عمومی جهان اسلام و سایر ملل را متوجه عمق فجایعی کرد که بر مردم بی دفاع در فلسطین اشغالی روا می شد.

امروزه روز قدس یکی از اصلی ترین ابزارهای حساسیت برانگیز افکار عمومی جهان در رابطه با ملت فلسطین و قبله اول مسلمین است. اما روز قدسی که در آستانه آن قرار داریم از جهاتی چند استثنایی است، چرا که طی روزهای اخیر، جهان تحت تاثیر فجایعی در غزه قرار گرفته و کشتار و سرکوبی که قلوب تمام انسانهای آزاده جهان را به درد آورده بی شک روز قدسی متفاوت از سالهای دیگر را رقم خواهد زد.

آزادي قدس شريف فرا مي‌رسد

معاون سياسي و امنيتي استاندار قزوین در برشمردن اهمیت های روز قدس به ویژگی همبستگی آفرینی این روز در میان مسلمانان اشاره می کند و می گوید: روز جهانی قدس تداوم اعلام همبستگی مردم مسلمان جهان در حمایت از مظلومان فلسطین و مبارزه با زیاده خواهی و جنایات صهیونیست و استکبار در منطقه است.

ایوب رحیمی می افزاید: روز قدس حاصل تفكر والاي امام خميني(ره) است و بعد از گذشت سالها اين روز هر سال پرشورتر و گسترده‌تر برگزار مي‌شود كه اين امر نشان دهنده تفكر الهي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي است.

معاون سياسي و امنيتي استانداري با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و شهيدان در مورد مبارزه با استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل تصریح کرد: با توجه به آموزه‌هاي ديني، روز پيروزي ملت مظلوم فلسطين و آزادي قدس شريف حتما فرا مي‌رسد اما امروز همه وظيفه داريم با تمام توان برای مقابله با استكبار جهاني و جنگ نرم دشمن اقدام کنیم.

روز قدس امسال تحت تاثیر جنایت های اسرائیل و داعش

معاون سياسي و امنيتي استانداري قزوين با اشاره به این موضوع که امسال برگزاری مراسم روز قدس تحت تاثیر حملات اسرائیل به نوار غزه وجنایت های داعش در کشورهای عراق و سوریه قرار دارد یادآورشد: رهنمودهاي هوشمندانه امام راحل در خصوص محو غده سرطاني صهيونيسم،موجب ترس دشمن شده است و آنها باهمكاري استكبار جهاني با راه‌اندازي گروههاي تروريستي القاعده و داعش و جنگ در سوريه، لبنان و افغانستان همچنان عليه مسلمانان توطئه مي‌كنند.

رحيمي حضور پرشور مردم در تمامي عرصه‌هاي انقلابي از جمله راهپيمايي روز جهاني قدس را لازمه حفظ وحدت و خنثي كردن توطئه دشمن دانست و افزود: امروز گروه تروريستي داعش با لباس دين، مرتكب جنايات فجیعی در منطقه مي‌ شود كه بي شک مسلمانان بايد حفظ وحدت و انسجام در جهت مقابله با اين گروهک صهيونيستي و استكباري ايستادگي كنند.

زمینه حضور باشکوه عموم مردم در راهپیمایی فراهم شود

همچنین فرمانده سپاه آبیک نیز با تشریح اهمیت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی مهم روز جهانی قدس گفت: باید زمینه حضور باشکوه عموم مردم در این راهپیمایی بخوبی فراهم شود.

حمزه برین اظهارداشت: دشمنان نظام تمام تلاش خود را برای ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی معطوف کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تثبیت حاکمیت دینی و ایجاد الگوی منحصر به فرد از حکومت دینی برای زمینه سازی حکومت جهانی اسلام در ایجاد زندگی سعادتمند بشر است.

فرمانده سپاه آبیک بیان کرد: با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروزه مواجهه حق و باطل کاملاً مشهود است و نظام اسلامی در مواجهه با باطل الگوی مناسبی از دین را ارائه می دهد.

برین گفت: برپایی باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس با توجه به جنایت های ددمنشانه اخیر رژیم صهیونیستی اهمیت زیادی دارد و در این خصوص شورای تبلیغات اسلامی تأکید دارد عموم ادارات باید در این صحنه حضور فعال داشته باشند.

فرمانده سپاه آبیک بر اطلاع رسانی ادارات و دستگاه های اجرایی در سطح شهر با نصب پرچم های حزب الله، فلسطین و بنرهای مربوط برای مشارکت باشکوه تر مردم در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد.

دعوت از مردم قزوین برای حضور پرشور در روز قدس

 در آستانه فرارسیدن روز قدس سازمان ها، احزاب و شخصیت های قزوین با اعلام انزجار از وقوع جنایت های بی شمار در نوار غزه، طی بیانیه ها و فراخوان ها متعدد دعوت به حضور پرشور و فراگیر مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان کرده اند.

بر همین اساس آیت الله هادی باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و مرتضی روزبه استاندار، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس و حضور و حمایت گسترده مردم از ملت مظلوم فلسطین و غزه در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بیانیه ای مشترک و فراخوانی عمومی برای حضور حداکثری مردم در روز قدس صادر کردند.

خانه کارگر استان، ادارات، سازمانها و نهادها، ائمه جمعه، مجامع کارگری، کارمندی و صنوف و بازاریان، اساتید و دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی و اصحاب رسانه قزوین نیز با صدور بیانیه ای از اقشار مختلف مردم دعوت کردند در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس و حمایت قاطع از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات"داعش قوم یهود" شرکت کنند.

همچنین شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان از مردم خداجو دعوت کرد در روز جهانی قدس با توجه به حساسیت شرایط کنونی با خلق حماسه ای دیگر و طنین فریاد حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین، نفرت و انزجار خود را از صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند.

شور ای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مسیرهای راهپیمایی روز قدس را بدین شرح اعلام كرد: مسیرشماره 1 چهارراه ولیعصر، خیابان طالقانی، میدان آزادی، مسجدالنبی/ مسیرشماره دو  میدان میرعماد، خیابان نادری، میدان آزادی، مسجدالنبی.

همچنین تجمع در مسیرها ازساعت 10 و 30 دقیقه صبح و حركت از مسیرها به طرف مسجدالنبی از ساعت 11 و 30 دقیقه خواهد بود.

روز قدس متعلق به امت اسلام است نه جناح های سیاسی

روز قدس مناسبتی جناحی و روز ملی که تنها مختص به ایرانیان باشد، نیست بلکه در سطحی فراتر از این مناسبت ها، روزی برای امت اسلام و تمام انسانهای آزاده جهان است که خواهان پایان یافتن درد و رنج انسانها به ویژه مسلمانان فلسطینی هستند.

راهپيمايي روز قدس بيان و گفتمان وحدت جهان اسلام در برابر رژيم صهيونيستي است که در فلسفه وجودی تاسیس خود انهدام قطعی نام و یاد اسلام را در پیش گرفته است، بنابراین حضور هر مسلمان در تظاهرات روز قدس به نوعی پشت گرمی برای ملت فلسطین و شرکت غیر مستقیم در جنگ با قاصبان سرزمین های اسلامی و قاتلین مسلمانان است.

امید است مردم انقلابی و بصیر کشور و استان روز قدس امسال با حضور باشکوه و گسترده خود ضمن جمایت قاطع از ملت مظلوم فلسطین و غزه صدای مظلومیت ستم دیدگان جهان و جنایات صهیونیست هارا در جهان طنین انداز کنند.

کد N409074

وبگردی