آفتاب

تأکید والری آموس بر ضرورت آتش‌بس در غزه

تأکید والری آموس بر ضرورت آتش‌بس در غزه

رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز (پنج‌شنبه) گفت: دستیابی به یک آتش‌بس برای توقف خشونت‌ها در غزه مهم و حیاتی است؛ چرا که وضعیت این منطقه رو به وخامت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، والری آموس،‌ رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: مردم بدون آب و غذا مانده‌اند و بیش از 100 هزار تن در مدارس سازمان ملل پناه گرفته‌اند.

وی در مصاحبه‌ای در توکیو که در یکی از نشست‌های سازماندهی شده توسط سازمان ملل در مورد راه‌های بهتر ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیری در آسیا شرکت داشت، گفت: اکثر آن‌هایی که در غزه کشته می‌شوند، زنان، کودکان و مردانی هستند که هیچ ارتباطی با این درگیری ندارند. بسیاری از کودکان در نتیجه این خشونت‌ها در چند روز گذشته کشته شده‌اند. این یک وضعیت بسیار بسیار وحشتناک است.

آموس همچنین از تغییر در شیوه ارسال کمک‌های بشردوستانه در چندین منطقه برای رسیدگی به کمبودهای مالی حمایت کرد.

وی افزود: یکی از درس‌هایی که می‌توان از طوفان هایان فیلیپین در سال گذشته میلادی آموخت، لزوم مشارکت جوامع محلی در واکنش به بحران و ایجاد جامعه‌ای بین‌المللی به عنوان آخرین چاره است.

آموس ادامه داد، میزان حمایت‌های مالی برای واکنش به کمک‌های بشردوستانه تقریبا با ثبات است اما نیازها به سرعت رو به افزایش است و سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌تواند با این جریان پیش رود و البته کشورهای بسیاری هستند که اهدا کننده کمک‌های بشردوستانه هستند اما در حال حاضر خودشان در شرایط اقتصادی دشواری به سر می‌برند. ما باید در برخی موارد تغییر رویه دهیم ما باید درباره چگونگی ارسال کمک‌های بشردوستانه و اینکه چه کسانی این کمک‌ها را تهیه کنند تغییراتی انجام دهیم. ما باید در حفاظت و مدیریت بحران سرمایه‌گذاری بیشتری بکنیم.

وی افزود: یکی از درس‌های مهم آموخته شده از طوفان هایان فیلیپین این است که ساعات و روزهای اولیه برای کمک‌های لجستیکی بسیار مهم و ضروری هستند.

ما آموخته‌ایم که باید حمایت بیشتری از مردم انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N409057

وبگردی