آفتاب
رییس انجمن همبستگی اهل بیت(ع) ترکیه:

اهمیت روز قدس در سالجاری برای مسلمانان آشکارتر است

اهمیت روز قدس در سالجاری برای مسلمانان آشکارتر است

آنکارا- ایرنا - رییس انجمن همبستگی اهل بیت (ع) ترکیه گفت: اهمیت روز قدس در سالجاری برای مسلمان بیش از پیش آشکار تر است.

ˈعلی یرآلˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا با درود به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی ˈرهˈ، افزود: روز قدس یادگار آن بزرگوار برای جهان اسلام است و ما امروز اهمیت این روز را بیش از پیش درک می کنیم.

یرآل با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر علیه فلسطینیان ، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی یکبار دیگر کین و نفرت و خون آشامی خود علیه مسلمانان فلسطین، لبنان و تمامی مسلمانان را با حمله گسترده به غزه نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه حملات رژیم صهیونیستی به غزه در ماه مبارک رمضان و بی پروایی آن رژیم باید زمینه تفکر مسلمانان برای وحدت اسلامی را فراهم آورد، افزود: در حالی که مسلمانان روزه دار در جای جای جهان اسلام در ماه رمضان نماز و روزه های خود را ادا می کنند، مسلمانان غزه با اشک چشم، خون، بمبهای زهرآگین بر سر سفره های افطار می نشینند.

یرآل گفت: وهابیون و به اصطلاح جهادیونی که در عربستان و قطر منزل کرده و تاکنون صدای خود را علیه سوریه و اهل بیت پیامبر بلند کرده بودند در مقابل مظالم صهیونیستها علیه مسلمانان فلسطینی و مردم بی پناه غزه هیچ حرفی نزده و شعارهای آنان همچنان معطوف سوریه- ایران و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: مسلمانان می باید با تفکر و درایت خود اینگونه مسلمان نمایان را از خود برانند، چرا که در این صورت زمینه برای وحدت و اخوت اسلامی می تواند فراهم آید.

وی دوران کنونی در جهان اسلام را دورانی حساس خواند و گفت: به رغم هجمه ها علیه مسلمانان در جای جای جغرافیای اسلام مسلمانان با درایت می توانند این هجمه ها را به فرصتی طلایی برای وحدت اسلامی تبدیل کنند.

خاورم**2012** 3404
کد N408822

وبگردی