آفتاب

روسیه در منطقه دریای سیاه رزمایش هوایی برگزار می کند

روسیه در منطقه دریای سیاه رزمایش هوایی برگزار می کند

مسکو- ایرنا- در شرایطی که کشورهای غربی به رهبری آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فشارها بر روسیه را افزایش داده و نیروهای نظامی در مجاورت مرزهای آن مستقر کرده اند، مسکو برای مقابله با این تهدیدها در روزهای آینده رزمایش هوایی در دریای سیاه برگزار می کند.

به گزارش ایرنا، حوزه نظامی مرزی روسیه روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای هوایی روسیه در منطقه دریای سیاه و استان آستراخان (در ساحل شمالی دریای خزر) رزمایش هوایی برگزار می کند.

در این اطلاعیه تاریخ مشخص برگزاری رزمایش یاد شده، ذکر نشده است.

نیروی هوایی روسیه برای این منظور یک اسکادران هواپیماهای بمب افکن ˈسوخو-24 امˈ و شکاری های رهگیر ˈمیگ-31 بی.امˈ شامل بیش از 20 فروند هواپیما از پایگاه هوایی کانسک در شرق سیبری و نیز استان های چلیابینسک و کراسنایارسک در غرب این منطقه پهناور به منطقه کراسنادار در جنوب روسیه و پایگاه آشولوک در استان آستراخان منتقل می کند.

در این رزمایش، خلبانان روس مسیر چهار هزار کیلومتری را بدون فرود، سوختگیری هوایی، انتقال نیرو و تسلیحات تمرین می کنند. همچنین خلبانان نیروی هوایی روسیه در دریای سیاه و پایگاه آشولوک در استان آستراخان، شلیک موشک های هوا -هوا و هوا به سطح را تمرین خواهند کرد.

روابط مسکو با آمریکا و کشورهای غربی بویژه انگلیس به دلیل مساله اوکراین پرتنش شده است و سران ناتو هم اعلام کرده اند که روسیه را همانند گذشته طرف همکاری این بلوک نظامی نمی دانند.

اروپام/2242**518 ** 2023
کد N408814

وبگردی