آفتاب

صلیب سرخ حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الاقصی غزه را محکوم کرد

صلیب سرخ حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الاقصی غزه را محکوم کرد

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ حمله به بیمارستان الاقصی در مركز نوار غزه را كه به شهادت دست‌كم چهار نفر و مجروح شدن تعداد زیادی منجر شد، محكوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، صلیب سرخ اعلام کرد این بیمارستان دست‌كم چهار بار هدف حمله مستقیم قرار گرفته است. در پی این حملات، بخش جراحی، بخش آی‌سی‌یو و تجهیزات حیاتی داخل بیمارستان به شدت آسیب دیده اند، كه در نتیجه در ارائه‌ خدمات درمانی اساسی وقفه ایجاد شده است.

این کمیته وظایف و مسئولیت‌های نظامیان اسرائیلی را در رابطه با تأسیسات و پرسنل درمانی به آنان گوشزد كرد. صلیب سرخ همچنین از نظامیان اسرائیلی خواست تا از وارد كردن صدمات بیشتر به بیماران، پرسنل درمانی و دیگر غیرنظامیانی كه در بیمارستان هستند خودداری كنند. یک تیم از كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ هم از این مكان بازدیدی به عمل آورد تا با برآورد کردن میزان خسارات‌های مالی و جانی، این کمیته بتواند كمک ‌های فوری خود را به آنجا اعزام كند.

در همین رابطه "كریستین كاردون" رئیس دفتر نمایندگی فرعی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در غزه گفت: در حال حاضر در غزه، پرسنل درمانی و بیماران، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌ها، همگی در معرض خطر جدی هستند. این سانحه نیز جدیدترین نشانه برای این مدعاست. با این حال، حتی در بحبوحه‌ جنگ هم می‌شود دریافت مراقبت‌های درمانی در شرایطی ایمن را برای مردم تضمین كرد.

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ الزام به احترام به و حفاظت از پرسنل درمانی، آمبولانس‌ها و تأسیسات درمانی را آن‌چنان ‌كه در حقوق بین‌المللی بشردوستانه آمده به تمامی طرف‌های درگیر یادآوری می کند. طرفین درگیری باید تضمین كنند كه پرسنل درمانی در معرض خطر نبوده و صدمه نبینند و نیز بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها مورد حمله قرار نگرفته و خسارت نبینند یا از آنها سوءاستفاده نشود.

کد N408752

وبگردی