آفتاب

یک وکیل شیعه پاکستانی در کراچی ترور شد

یک وکیل شیعه پاکستانی در کراچی ترور شد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند : تروریست ها روز چهارشنبه در ادامه حملات هدفمند و فرقه ای خود ، یک حقوقدان برجسته شیعه پاکستانی را در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب کشور مورد هدف قرار داده و کشتند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش پلیس کراچی افزودند: خودروی سید ˈحیدر عباس کاظمیˈ وکیل برجسته شیعه امروز در حوالی ˈبلوک 13ˈ منطقه ˈگلشن اقبالˈ این شهر هدف تیراندازی مهاجمان ناشناس قرار گرفت.

براساس این گزارش , حیدر کاظمی وکیل ارشد دادگاه عالی ایالت سند که از اعضای شیعی کراچی پس از وقوع این حادثه توسط نیروهای امدادی به بیمارستان شهر کراچی منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده در نزدیکی بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس شهر کراچی اعلام کرد که تروریست ها در اقدامی فرقه گرایانه این وکیل شیعی را ترور کردند.

جامعه وکلای کراچی امروز پس از حمله تروریستی به سید حیدر عباس کاظمی وکیل دادگستری در این شهر بندری , حضور در جلسات دادگاه را تحریم کردند.

در همین حال، اعضای ارشد و هواداران گروه های شیعی و احزاب سیاسی در کراچی از دولت محلی ، نیروهای امنیتی و دیوان عالی پاکستان خواستند تا هرچه سریعتر عناصر تروریستی و جنایتکار این اقدام را شناسایی و بازداشت کنند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.

روزها و ماههای گذشته شهر بندری کراچی پاکستان شاهد افزایش حملات تروریستی گروه های غیرقانونی به نیروهای امنیتی، مسوولان ارشد احزاب سیاسی و مذهب به ویژه شخصیت های سیاسی و مذهبی شیعیان بود , که در این میان تعداد زیادی از مردم بی گناه قربانی این حوادث شدند.

آساق**ا.ر/1547
کد N408629

وبگردی