آفتاب
اشپیگل عنوان کرد:

موفقیت راهبردی مقاومت فلسطین در لغو پروازهای بین المللی به فرودگاه تل آویو

موفقیت راهبردی مقاومت فلسطین در لغو پروازهای بین المللی به فرودگاه تل آویو

یک هفته نامه آلمانی با اشاره به لغو تمام پروازهای بین المللی به فرودگاه بن گوریون، این اتفاق را موفقیتی راهبردی برای مقاومت فلسطین دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی تشدید حملات ددمنشانه صهیونیستها به نوار غزه ، نیروهای مقاومت شهرک های صهیونیست نشین را با موشک مورد حمله قرار دادند، اقدامی که موجب برقراری حالت فوق العاده در اراضی اشغالی شد. این اقدام همچنین لغو پروازهای شرکت های هواپیمایی به "بن گوریون" تنها فرودگاه بین المللی تل آویو را به دنبال داشت.

هفته نامه آلمانی اشپیگل با اشاره به این مسئله، آن را یک موفقیت استراتژیک بزرگ برای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دانسته است. بر این اساس با لغو پروازهای خارجی، شهرک نشینان اسرائیلی امکان فرار از اراضی اشغالی و در امان ماندن از درگیری ها را از دست داده اند. از جمله این شرکت های هواپیمایی شرکت لوفتهانزا است که تمام پروازهایش را به تل آویو برای 36 ساعت لغو کرده است. این شرکت روزانه بین 7 تا 10 پرواز از شهر های مهم آلمان، اتریش و سوئیس به تل آویو انجام می دهد.

این در حالی است که به جز فرودگاه بین المللی بن گورین واقع در 20 کیلومتری جنوب تل آویو، رژیم صهیونیستی فرودگاه کارآمد دیگری برای جایگزینی پروازهای خارجی ندارد. هر چند دو فرودگاه دیگر در حیفا و اودا واقع در شمال ایلات ساخته شده، اما این دو فرودگاه قابلیت چندانی برای پروازهای بین المللی ندارند.

امروز چهارشنبه یک سخنگوی وزارت ترابری رژیم صهیونیستی گفت تل آویو در تلاش است فرودگاه اودا را به عنوان جایگزین فرودگاه بن گوریون برای پروازهای بین المللی آماده کند با این حال در اینکه شرکت های هواپیمایی با انتقال پروازهایشان به این فرودگاه موافقت کنند، تردید وجود دارد. در عین حال این فرودگاه سه ساعت با خودرو تا تل آویو فاصله دارد و به دلیل خسارات وارده به باند های فرود آن امکان فرود پروازها به خصوص در ساعات شب که دارای بیشترین ترافیک پروازی در اراضی اشغالی است، وجود ندارد.

در چنین شرایطی صهیونیست ها راه سریعی برای خروج از مناطق درگیری ندارند. وقتی فرودگاه بین المللی فعال نیست، راه زمینی به عنوان گزینه جایگزین مطرح می شود. در این صورت صهیونیست ها باید با دریافت روادید به اردن رفته و از آنجا به مناطق مورد نظرشان عزیمت کنند. با این حال این روش هم بسیار وقت گیر بوده و روندی طولانی دارد، به همین دلیل شهرک نشینان ترجیح می دهند در این شرایط در خانه های خود نشسته و منتظر پایان درگیری ها بمانند.

کد N408624

وبگردی