آفتاب

بیانیه ستاد دیه کشور برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

بیانیه ستاد دیه کشور برای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

ستاد دیه کشور با صدور بیانیه‌ای در قبال فجایع نوار غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین و فرا رسیدن روز قدس از مردم برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«همگی ما در قبال فجایع نوار غزه و قضیه‏ فلسطین مسئولیت داشته و فارغ از مسائل احساسی طبق احکام شرع و عقل موظفیم در مسیر همبستگی اسلامی و دستگیری از برادران و خواهرانی که همانند ما در این ماه مبارک روزه‌دار بوده و به همان قبله‌ای که ما نماز می گزاریم نماز اقامه می نمایند، کمک مادی و معنوی کنیم.

هم اکنون که شماره حساب‌های مربوط به کمک به برادران فلسطینی اعلام شده خوب است هر کدام از ما به این انفاق واجب آگاهی لازم داشته و ضمن ارسال هرگونه کمک مالی با شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس نیز در حمایت بیشتر و در راستای ارتقاء روحیه مقاومت در بین امت اسلامی همت گماریم.

البته در ارتباط با این دعوت عمومی در رسانه‌های داخلی و خارجی شاهد هستیم که چطور امروز در کنار قیام هموطنان همیشه حاضر در صحنه ایران اسلامی دیگر مسلمانان و آزادی‌خواهان اقصی نقاط جهان نیز چطور و با چه اشتیاق و علاقه‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته و راه‌پیمایی برگزار می‌کنند.

به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که می‌فرمایند موضوع فلسطین تنها مسئله داخلی یک منطقه جغرافیایی نبوده و مسأله اساسی مااست، باید همگی در شناخت و حل مسأله اول جهان اسلام بیش از پیش کوشا و فعال باشیم. فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود نخواهد داشت، اما در این زمینه مهم وظیفه ما است که بایستیبه بهترین شکل بدان عمل گردد.

آیا واقعا می‌شود با قبول این دروغ بزرگ و مجعول که موضوع فلسطین مسأله‌ای داخلی بوده و بیشتر از آن که ارتباطی با ما داشته باشد، مربوط به مشکلات عرب‌ها و عبری‌ها است، می توان به راحتی از موضوع فلسطین غفلت نمود و با پرداختن به این ارجاعات دست‌ساز از انجام وظایف شرعی و البته انسانی خودمان عدول کنیم؟!

اگر واقعا مسأله غزه به مانند بحث فدک تنها بحث یک قطعه زمین نیست و صحبت بیش از بازخواهی قسمت کوچکی از این کره خاکی می‌باشد، پس شایسته است امروز در و دیوار این شهر و غالب تجمعات ما با ادای شعار فلسطین به خود بلرزد، باید در کثرت گردهمایی‌های به ظاهر حقوق بشری و همایش‌ها و نمایش‌های ناتمام بین المللی که راست یا دروغ در پی حمایت از مردمی مسلمان و بی دفاع برگزار می شوند و در آخر تنها به ایراد بیانیه‌ای ساده در حمایت از مردم فلسطین ختم می‌گردند، واکنش ما کمی بیشتر و جدی‌تر از آنها بوده و نباید تنها به پیگیری روزمره اخبار غزه و تماشای کشت و کشتارهای فجیع ددصفتان اسرائیلی در قاب شیشه‌ای تلویزیون خلاصه گردد.

پیامبر مکرم اسلام(صلوه الله علیهم اجمعین) در ترسیم وظیفه یک مسلمان در قبال این قبیل وقایع اتمام حجت کرده و فرمایش گرانسنگی دارند، ایشان می فرمایند«من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه» کهاگر مسلمانی در این واجب که همان دادرسی از فریاد برادر دینی است، کوتاهی کرده و دستگیری ننماید، دیگر او در جرگه مسلمانان نبوده واو را به استناد این بخش از حدیث نبوی که اشاره دارد «فلیس بمسلم»، نمی‌توان مسلمان خواند.»

انتهای پیام

کد N408620

وبگردی