آفتاب

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی برای مشارکت فعالانه در روز قدس

بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی برای مشارکت فعالانه در روز قدس

کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برای مشارکت فعالانه مردم در راهپیمایی روز قدس بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در زمانه‌ای که دانش حقوق در ابعاد متنوع پیشرفت‌های شگرفی داشته و حاکمیت قانون برای اداره امور جوامع انسانی از جمله در عرصه بین المللی یک ارزش و معیار بنیادین تلقی می شود، برخی بی عدالتی‌ها و قانون شکنی‌های ساختاری و رفتاری موجود، جامعه بین الملل را به سخره می‌گیرد و مخاطبان در سراسر جهان را با واقعیاتی تلخ و گزنده روبرو می‌سازد. نمونه بارز بی عدالتی و قانون‌شکنی مستمر در جامعه جهانی، وجود رژیم نامشروعی است که از بدو غصب سرزمین‌های ملت فلسطین همواره سرکوب و آدم کشی و جنایت رویه معمول آن بوده است.

در سطح بین‌المللی قواعد حقوقی تثبیت شده و آمره مقرر می‌دارند که هیچ دولت یا عنصر غیر دولتی نمی‌تواند مرتکب نسل کشی شود، هیچ دولت یا عنصر غیر دولتی نمی تواند ولو در زمان جنگ و مخاصمه مسلحانه بین المللی یا داخلی با حمله به غیر نظامیان، تخریب اماکن مسکونی، حمله به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز خدمات عمومی یا تخریب محیط زیست و استفاده از سلاح های ممنوعه مرتکب جنایت جنگی شود، هیچ دولت یا عنصر غیردولتی نمی‌تواند با اِعمال سیاست تبعیض آمیز و بی عدالتی فراگیر و شکنجه و سرکوب مردم ونقض حقوق آنها در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مرتکب جنایت علیه بشریت شود.

این موازین در ده‌ها سند بین‌المللی و رویه قضایی بیان شده‌اند و مقرر گردیده که مرتکبین این جنایات و حامیان آنها در هر نقطه جهان باید دستگیر و محاکمه شوند. اما مع‌الاسف با وجود همه این قواعد و موازین، رژیم اشغالگر و نژادپرست اسرائیل به‌راحتی مرتکب نقض همه این قواعد آمره شده و می‌شود و بی اعتنا به مجموعه حقوق بین الملل بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه و حداقل‌های اخلاقی و وجدانی، بر رویه ظالمانه و نژادپرستانه خود اصرار می‌ورزد چنانچه در روزهای گذشته بار دیگر از زمین و هوا و دریا مردم مظلوم و مقاوم و سال‌ها محاصره شده غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است و باعث به شهادت رسیدن صدها انسان بیگناه اعم از کودک و زن و پیر وجوان و مجروح شدن هزاران نفر و تخریب گسترده اماکن مسکونی و خدمات عمومی غزه شده است.

در قبال این همه جنایات، شورای امنیت به عنوان مرجع بین المللی مسئول صیانت از صلح و امنیت بین المللی کما فی‌السابق به جهت حمایت برخی از اعضای دائم آن از رژیم صهیونیستی کاملا منفعل و خنثی است. نهادهایی مثل شورای حقوق بشر سازمان ملل یا صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) یا کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز علیرغم موضع‌گیری علیه جنایات صهیونیست‌ها از قدرت و امکانی برخوردار نیستند که با اتخاذ تدابیر موثر مانع استمرار جنایات شوند. در چنین وضعیتی تنها فشار افکار عمومی در کشورهای مختلف و مطالبه همه جانبه جهانی است که دولتهای مختلف از جمله دولتهای منفعل اسلامی را وامی دارد تا در مواجهه با قانون شکن و متجاوزشماره یک جهان برخورد قاطعانه اقتصادی، سیاسی و نظامی وامنیتی اتخاذ کنند و بیش از این تماشاگر این همه جنایت و بی عدالتی نباشند.

ملت ایران با درک واقعیت فوق وضمن تاکید بر ضرورت مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم وستم، سالهاست که با تعیین روزی بنام قدس وگرامیداشت آن در جمعه آخر ماه مبارک رمضان فریاد عدالت خواهی ومبارزه با ظلم را در سراسر جهان انعکاس می دهند. از همین رو فعالان ایرانی و اسلامی حقوق بشر، همنوا با سایر اقشار ملت شریف ایران و دیگر مردم جهان قطعا امسال نیز با حضور گسترده و فعالانه در اجتماعات روز قدس بار دیگر یاوری خود از مظلومان و دشمنی با ستم گران را فریاد خواهند کشید با این امید که بزودی با رهائی ملت مظلوم فلسطین از یوغ ستمگران، یکی از مصادیق بارز بی عدالتی در جهان معاصر از بین برود و صلح و امنیت و رعایت حقوق انسان ها و حاکمیت قانون در سراسر جهان تقویت شود.»

انتهای پیام

کد N408611

وبگردی