آفتاب

سیسی: وحدت میان ارتش و مردم مصر از بین نمی‌رود

سیسی: وحدت میان ارتش و مردم مصر از بین نمی‌رود

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه ارتش این کشور پشتیبان و حامی مردم است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند وحدت میان ارتش و مردم را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی خود به مناسبت شصت و دومین سالروز انقلاب 23 ژوئیه گفت: دوره اشغالگری انگلیس به پایان رسیده و با این حال، مصر نقش مهمی در آزاد کردن برخی کشورهای عربی و آفریقایی از قید استعمار ایفا کرده است.

وی گفت: ما به خوبی از اهمیت نقش ارتش در حل مشکلات کشور آگاهیم و عدالت اجتماعی هدف بزرگی از اهداف انقلاب است که قرار است زندگی بهتری را برای مصری‌ها محقق کند.

سیسی اظهار کرد: ارتش همواره حامی و پشتیبان ملت مصر خواهد بود همانطور که مردم مصر پشتیبان ارتش خود هستند. ملت مصر به همراه ارتش می‌توانند در حفظ کشور با هم همکاری کنند.

وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند به وحدت ارتش و مردم لطمه وارد کند و اوضاع امنیتی در مصر علی‌رغم فشارها بهتر شده است.

سیسی تصریح کرد: ما باید بدانیم که با چالش اقتصادی مواجه نیستیم بلکه با چالشی ماهیتی مواجهیم. در واقع برنامه ها و طرح هایی وجود دارد که هدف آن ها از بین بردن مصر است. هیچ کسی نمی تواند مرم ما را شکست بدهد و هیچ کس نمی تواند کشوری را از بین ببرد که مردمی آگاه و بیدار دارد.

وی افزود: تا زمانی که مصری‌ها با هم همپیمان و دنبال یک هدف واحد باشند، هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند هر چند که با چالش‌ها و خطرات زیادی مواجه باشیم.

سیسی گفت: انقلاب 23 ژوئیه شش هدف مهم داشت اما هیچ کس نمی‌تواند مشخص کند که در طول 60 سال گذشته کدام اهداف محقق شده و کدام اهداف ناکام مانده است.

وی ادامه داد: اهداف 23 ژوئیه از بین بردن استعمار، ایجاد ارتش ملی قوی، برپایی عدالت اجتماعی و مبارزه با نظام سرمایه‌داری بود و در حال حاضرمردم مصر احساس می‌کنند که این اهداف محقق شده است.

گروهی از افسران ارتش مصردر ۲۳ ژوئیه سال ۱۹۵۲ به رهبری محمد نجیب و جمال عبدالناصر کودتا کردند و در پی این کودتا ملک فاروق، پادشاه مصر از قدرت خلع شد و پسرش ملک فواد جانشین او شد. چندی بعد جانشین او ملک فواد دوم نیز خلع شد و حکومت جمهوری جایگزین نظام پادشاهی درمصرشد. این انقلاب پایان حضور نظامی انگلیس در مصر را نیز به همراه داشت.

انتهای پیام

کد N408602

وبگردی