آفتاب

ˈحامد کرزیˈ طی پیامی به ˈمحمود عباسˈ کشتار مردم مظلوم غزه را محکوم کرد

ˈحامد کرزیˈ طی پیامی به ˈمحمود عباسˈ کشتار مردم مظلوم غزه را محکوم کرد

کابل – ایرنا – ˈحامد کرزیˈ رییس جمهوری افغانستان طی پیامی با محکوم کردن قتل عام فلسطینیان ساکن غزه، شهادت جمع زیادی از زنان، کودکان و مردم بی دفاع غزه را به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا ˈحامد کرزیˈ رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، طی پیامی که روز چهارشنبه در رسانه های افغانستان بازتاب یافت، خطاب به ˈمحمود عباسˈ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، شهادت صدها غیرنظامی را در حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیتسی به نوار غزه تسلیت گفت و این حملات را ناجوانمردانه و کور توصیف کرد.

در این پیام آمده است که ˈ به نمایندگی از مردم افغانستان، مراتب تسلیت و همدری عمیق خویش را به مردم برادر فلسطین ابراز می نمایمˈ

کرزی در این پیام تاکید کرده است به عنوان نمادی از همبستگی ملت افغانستان با برادران فلسطینی، دولت افغانستان در این زمان دشوار مبلغ 500 هزار دلار برای کمک به قربانیان قساوت و بی رحمی اسرائیل، اهدا می نماییم.

کابل پایتخت و دیگر استان های افغانستان از جمله ننگرهار، مزارشریف و هرات در چند روز گذشته شاهد تظاهرات ها، اعتراض ها و صدور بیانیه هایی از طرف احزاب، گروه ها و نهادهای مدنی در محکومیت جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه بوده است.

جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و مظلومت مردم بی دفاع فلسطین در حمله جنگنده های نظامیان اسراییلی به غزه نیز در نمایشگاه های عکس خیابانی در کابل پایتخت افغانستان به تصویر کشیده شد.

وزارت امور خارجه افغانستان نیز پیش از این ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه، تاکید کرد که رژیم اسرائیل باید هر چه سریعتر حملات بی رحمانه خود را به غزه که بر اثر آن شماری زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان کشته می شوند، پایان دهد.

مجلس سنا و مجلس نمایندگان افغانستان هم حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه و قتل عام مردم مظلوم فلسطین را بشدت محکوم کرده اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در شانزده روز حملات خود به مناطق مسکونی غزه نزدیک 700 تن از غیرنظامیان را به شهادت رسانده اند و دستکم 2هزار تن را نیز به شدت زخمی کرده اند و خسارات زیادی را نیز بر جای گذاشته اند.

آساق** ت**ع.ن**1501
کد N408570

وبگردی