آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

حمایت چین از تلاش پاکستان در مبارزه علیه تروریسم/ تلفات سنگین اعضای طالبان در میدان‌ وردک

حمایت چین از تلاش پاکستان در مبارزه علیه تروریسم/ تلفات سنگین اعضای طالبان در میدان‌ وردک

حمایت چین از تلاش پاکستان در مبارزه علیه تروریسم، کشته شدن 13 شبه نظامی در وزیرستان و تلفات سنگین طالبان در میدان‌ وردک از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پاکستان آبزرور، منابع امنیتی پاکستان از کشته شدن 13 شبه نظامی بر اثر حملات جت های جنگنده نیروی هوایی پاکستان به وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان خبر دادند.

بر این اساس در جریان این حملات ۴ مخفیگاه به طور کامل نابود و ۱۳ شبه نظامی کشته شدند. هویت تروریست ها هنوز مشخص نشده و عملیات در منطقه همچنان ادامه دارد.

خبر دیگر اینکه طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در سفر به واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خروج نیروهای بین المللی از افغانستان خواستار ادامه کمک های مالی آمریکا به صندوق حمایت از نیروهای ائتلاف با هدف مبارزه با تروریسم شد.

وی با بیان اینکه پاکستان در پی صلح، رفاه و توسعه اقتصاد منطقه ای است، افزود اسلام آباد متعهد به مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی بر اساس یک رویکرد جامع است و اگر موضوع مبارزه علیه تروریسم تا دوسال آینده حل نشود، پاکستان همچنان به مبارزه علیه تهدید ها ادامه می دهد.

خبر دیگر اینکه رسانه های افغان با اشاره به تلفات سنگین اعضای طالبان در میدان‌ وردک از کشته و زخمی شدن ۲۷ شبه نظامی در این ولایت خبر دادند.

بر اساس این گزارش در عملیات شب گذشته نیروهای امنیتی افغانستان علیه طالبان در میدان وردک ۱۰ عضو طالبان کشته و ۱۷ فرد دیگر زخمی شدند.

میدان وردک از جمله ولایت های ناامن و نزدیک‌ ترین ولایت به پایتخت افغانستان است که طالبان فعالیت های گسترده ای را در آن انجام می دهند.

خبر دیگر اینکه سن یوشی نماینده ویژه چین در افغانستان در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن ضمن استقبال از تلاش های سرویس اطلاعاتی پاکستان در مبارزه علیه تروریسم در منطقه و رد اتهامات علیه اسلام آباد در زمینه فعالیت های تروریستی در افغانستان تلاش های سرویس اطلاعاتی پاکستان را در مبارزه علیه تروریسم بسیار کارآمد خواند.

سان یوشی در ادامه بر لزوم گسترش همکاریهای نزدیک با هند و پاکستان در زمینه برقراری صلح و مبارزه با تروریسم تاکید کرد می دانم که هر دو کشور خواهان برقراری صلح، ثبات و آماده همکاری در بازسازی در افغانستان هستند.

وی ضمن ابراز خوشبینی درباره آینده افغانستان در پی خروج نیروهای خارجی از افغانستان خواستار ادامه همکاری ها و سرمایه گذاری های کشورش در زمینه ساخت و توسعه پروژه های زیربنایی از جمله شبکه های حمل و نقل ، برق ، مناطق مسکونی و منابع معدنی در افغانستان شد.

وزارت کشور افغانستان همچنین گزارش داد که بر اثر انفجار در مرکز ولایت لوگر شش عامل و طراح حملات انتحاری کشته شدند.

کد N408444

وبگردی