آفتاب
مریلند دیلی نیوز گزارش داد

نیاز روزافزون به تولید انرژی هسته‌ای

نیاز روزافزون به تولید انرژی هسته‌ای

با توجه به کاهش منابع سوخت فسیلی، نیاز به تولید انرژی از طریق راکتورهای هسته‌ای بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری مریلند دیلی نیوز، در مورد لزوم استفاده از راکتورهای هسته‌ای برای تولید برق، نوشت: امروزه از راکتورها در نیروگاه‌های هسته‌ای برای تولید برق در جهان استفاده می‌شوند.

روند تولید برق در راکتورها به این صورت است که عمل شکافت اورانیوم در راکتورها باعث تولید بخار با فشار زیاد می‌شود که این بخار به وجود آمده باعث روشن شدن توربین‌ها و تولید برق می‌شود.

امروزه حدود 19 درصد برق دنیا از این طریق تولید می‌شود که با توجه به مشخص شدن اهمیت آن برای کشورها و نیز با توجه به چندین نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت در کشورهای مختلف، این میزان با رشد محسوسی روبرو خواهد بود.

در تولید برق از راکتورهای مختلفی همچون راکتورهای بخاری، راکتورهایی با استفاده از فشار آب، راکتورهایی با پایه سوخت اورانیوم و راکتورهای گازی می‌توان استفاده کرد.

به گفته محققان، عواملی همچون پیشرفت تکنولوژی، تقاضای روزافزون انرژی، لزوم جلوگیری از آلودگی هوا (تولید کربن) و نیز گرم شدن کره زمین از دلایل نیاز روزافزون بشر به این تکنولوژی است.

هم‌اکنون کشورهای توسعه یافته‌ای همچون آمریکا، فرانسه، چین، روسیه، انگلستان و آلمان تقریبا به طور کامل به این تکنولوژی وابسته‌اند. از نکات منفی استفاده از انرژی هسته‌ای می‌توان به اثر مخرب آن بر محیط زیست مردم اشاره کرد که همچنین می‌توان هزینه‌های زیاد برای دفع زباله‌های هسته‌ای را از نکات منفی این تکنولوژی دانست.

انتهای پیام

کد N408396

وبگردی