آفتاب
بدون محکوم کردن جنایات صهیونیستها؛

آلبرایت: اسرئیل در حمله به غزه زیاده روی می کند

آلبرایت: اسرئیل در حمله به غزه زیاده روی می کند

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در اظهاراتی با اشاره به وضعیت موجود در غزه با نادیده گرفتن جنایات هولناک صهیونیستها اعلام کرد رژیم صهیونیستی در حملات خود به این منطقه زیاده روی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مادلین آلبرایت" در گفتگو با شبکه خبری سی‎ان‎ان، گفت: به نظر می رسد اسرائیل در پاسخ به حملات موشکی حماس زیاده روی می کند. هر چند اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، اما باید پاسخ مناسب را نیز در نظر گرفت.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره کشته شدن انسانهای بیگناه در غزه نیز اظهار داشت : فکر می کنم این خیلی سخت است که شاهد کشته شدن انسانهای بیگناه در فلسطین باشیم. این حقیقت جنگ است و سخن گفتن درباره آن نیز سخت است.

به اعتقاد آلبرایت، بهترین راه برای پایان وضعیت جنگی در غزه، برقراری آتش بس و پیاده کردن طرح تشکیل دو کشور مستقل در خاورمیانه است. اغلب ما آمریکایی ها درباره امنیت اسرائیل نگران هستیم اما اگر طرح دو کشور اجرا نشود امنیتی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.

این اظهارات در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و شمار شهدای فلسطینی به بیش از 660 نفر رسیده است.

در این میان کشورهای غربی فقط به صدور بیانیه و اظهار شفاهی لزوم برقراری آتش بس اکتفا کرده اند و پس از گذشت بیش از دو هفته از حملات رژیم صهیونیستی، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از ظهر امروز به تل آویو سفر کرده تا بلکه بتواند سران اسرائیل را راضی به پایان حملات به غزه کند.

 

کد N408258

وبگردی