آفتاب
در نامه ای به شورای عالی مجمع بیداری اسلامی؛

ولایتی: سکوت جوامع جهانی دردهای مردم غزه را دو چندان کرده است

ولایتی: سکوت جوامع جهانی دردهای مردم غزه را دو چندان کرده است

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: سکوت جوامع جهانی و برخی دولت های عربی و اسلامی منطقه دردهای مردم مظلوم فلسطین و غزه را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اکبر ولایتی» در نامه ای به اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی و علما و فرهیختگان جهان اسلام این مطلب را بیان داشت.

وی در این نامه تصریح کرد: حوادث تلخی که این روزها در فلسطین اشغالی و باریکه غزه می گذرد با هیچ واژه ای توصیف نمی شود.

در ادامه نامه دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی آمده است : اکنون ساکنان نوار غزه پس از سالها محاصره با آماج حملات ددمنشانه و هولناک رژیم صهیونیستی به خانه ها، مدارس، مراکز درمانی، بیمارستان هاو مساجد خود رو به رو شده اند و در این بین سکوت مجامع جهانی و برخی دولت های عربی و اسلامی دردهای آنها را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد زنان، مردان، سالخوردگان و کودکان بدون داشتن هیچ جرم و گناهی و بدون هیچ گونه تفاوتی مورد هدف سلاح های مرگبار این رژیم قرار دارند؛ که اثرات دیرپای این رفتار فاجعه آمیز به دلیلی تلفات انسانی فراوان و تخریب های گسترده زیر ساخت های منطقه، در آینده دامنگیر مردم غزه خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حملات به غزه در شرایطی شکل می گیرد که منطقه و خاورمیانه با توطئه های خطرناکی توسط نظام سلطه رو به رو شده، گفت: در سالهای اخیر سازمان های جاسوسی موساد و سیا به تربیت نیروهای خود باخته و گروهک های تروریستی پرداخته اند.

ولایتی افزود: این سازمان های جاسوسی با پرورش گروههای خلق الساعه از احساسات پاک و ایمان جوانان مسلمان سوءاستفاده کرده و جنگ را در بین امت اسلامی در سوریه، عراق،افغانستان، پاکستان و نیجریه راه انداختند تا مسلمانان را به خود مشغول ساخته و توان تقابل را بگیرند.

وی گروهک های تروریستی و تکفیری منطقه را وابسته به رژیم صهیونیستی عنوان کرد: رسانه های وابسته به قدرت های بزرگ از این اعمال گروهک های تروریستی بهره برداری کرده و تلاش می کنند تا با انعکاس اخبار اعمال خشونت بار گروه های تکفیری در سوریه و عراق جنایت اشغالگران رژیم صهیونیستی و مصائب مردم فلسطین را تحت الشعاع قرار دهند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه نامه خود خاطر نشان کرد: بر تمامی مسلمانان واجب است تا ضمن هوشیاری و بصیرتی انقلابی نقشه های شوم دولت های فریبکار و ظالم را بر ملا ساخته و وحدت و انسجام هر چه بیشتر جهان اسلامی را برای دفاع از آرمان فلسطین و رهایی از یوغ و ستم بیگانگان فزونی بخشند.

ولایتی خطاب به شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی و فرهیختگان جهان اسلام گفت: آگاه باشید تفرقه، تشتت و اختلاف در میان امت اسلامی باعث تجری و جسارت افزون تر رژیم صهیونیستی شده و اسراییل غاصب با جنایات فعلی خود پا را فراتر گذاشته و این منطقه را به یک آزمایشگاه مرگ تبدیل کرده است؛ لذا همچون همیشه وحدت و انسجام اساسی ترین نیاز جهان اسلام است.

وی در ادامه اظهار داشت: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایات هولناک و ضد بشری از شما رهبران آزاده جهان اسلام و عموم دولت های اسلامی و همچنین ملت های مسلمان در سراسر جهان درخواست می کنم که به پشتیبانی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین برخاسته و از ادامه کشتار انسان های بی دفاع و مظلوم، توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی جلوگیری نمایند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه نامه از اعضای شورای عالی مجمع بیداری اسلامی و فرهیختگان خواست تا با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فروگذار نکنند.

ولایتی تصریح کرد: بر تمامی مسلمین واجب است که با تمام توان و امکانات و بهره گیری از روش های متعدد به داد مردم مظلوم فلسطین و غزه برسند و با اعلام حمایت های لسانی، عملی، مادی و معنوی به کمک مردم فلسطین بشتابند.

سیام(3)**7261**9132**م.ش**1449
کد N408246

وبگردی