آفتاب

فیصل مقداد: مساله فلسطین، مساله محوری سوریه است

فیصل مقداد: مساله فلسطین، مساله محوری سوریه است

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه مساله فلسطین، مساله سوریه است، گفت: مردم فلسطین با پایداری خود می‌توانند اسرائیل را شکست بدهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در دیدار با هیاتی از گروه‌های مقاومت فلسطین به ریاست خالد عبدالمجید، دبیرکل جبهه مبارزه و دبیرکل گروه‌های مقاومت فلسطین در سوریه تاکید کرد: سوریه مساله فلسطین را مساله خود و مساله اصلی و مهم جهان عرب می‌داند و طرف‌هایی که علیه این مساله توطئه می‌کنند همان کسانی‌اند که علیه سوریه توطئه می‌کنند و در تلاشند تا پایداری آن را به شکست بکشانند.

وی بر حمایت دمشق از مردم فلسطین در مبارزه و مقابله و پایداری خود در برابر نیروهای رژیم صهیونیستی تاکید و به موضع مهم بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در خصوص مساله فلسطین اشاره کرد که گفته بود مساله فلسطین مساله اصلی سوریه و جهان عرب است.

مقداد اظهار داشت: هر فلسطینی که در فلسطین شهید می‌شود در واقع شهید سوری محسوب می‌شود و سوریه تنها به حمایت معنوی از ملت فلسطین اکتفا نمی‌کند بلکه از توانایی‌های خود برای حمایت از مساله فلسطین استفاده می‌کند.

وی از سهل انگاری اتحادیه عرب و شورای امنیت در قبال حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و عدم اتخاذ اقدامات مناسبی از سوی مسئولان آن‌ها ابراز ناراحتی کرد.

از سوی دیگر هیات فلسطینی مذکور به مناسبت تحلیف بشار اسد بر ملت و رهبران سوریه تبریک گفته و همچنین گزارشی در خصوص آخرین تحولات اوضاع فلسطین ارائه کرد.

هیات مذکور تاکید کرد که هدف حملات رژیم صهیونیستی تنها از بین بردن مقاومت فلسطین و سلاح‌های آن نیست بلکه هدف آن از بین بردن فرهنگ مقاومت در میان مردم فلسطین است و رژیم صهیونیستی همان طور که در جنگ 2006 لبنان شکست خورد در این جنگ نیز شکست خواهد خورد.

هیات فلسطینی همچنین از تلاش‌های دولت سوریه به خاطر حل مشکلات اردوگاه یرموک و ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این اردوگاه قدردانی کرد.

فیصل مقداد در گفت‌وگو با روزنامه نگاران نیز تاکید کرد: سوریه از غزه حمایت کرده و پایداری دوستان ما در غزه در مقابل حملات نیروهای اسرائیلی، پایداری ملت سوریه علیه توطئه‌ها را تقویت می‌کند.

وی افزود: تروریست‌هایی که از سوی عربستان، آمریکا، قطر، ترکیه و سازمان‌های دیگری که حامی اسرائیل هستند، حمایت می‌شوند، به این خاطر سوریه را هدف قرار داده‌اند که این کشور از مردم فلسطین و مساله فلسطین حمایت می‌کند.

مقداد اظهار داشت: مبارزه و پایداری ملت فلسطین در این جنگ ثابت کرد که ملتی زنده وجود دارد که خواهان حقوق خود است و این مردم می‌توانند با امکانات و پایداری خود اسرائیل را شکست بدهند.

وی گفت: اسرائیل از این جنگ پیروز بیرون نمی‌آید. سامانه گنبد آهنین پیشتر نیز نتوانست کاری برای اسرائیل انجام دهد و اسرائیلی‌ها همراه با نخست وزیرشان از 15 سال پیش و تا کنون در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر خالد عبدالمجید نیز اظهار داشت: پیروزی مقاومت در فلسطین جزو پیروزی‌های مقاومت در منطقه و در راس آن پیروزی‌های ارتش سوریه در مقابله با تروریسم است و توطئه‌ای که فلسطین و سوریه را هدف قرار داده یکی است و واشنگتن، اسرائیل و هم پیمانانشان در منطقه پشت این توطئه قرار دارند.

وی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین امکان ندارد پایان جنگ با رژیم صهیونیستی را بدون تحقق خواسته‌هایشان که در راس آن‌ها پایان محاصره نوار غزه و آزادی اسیران فلسطینی است، قبول کنند.

انتهای پیام

کد N408244

وبگردی