آفتاب
لاریجانی در دیدار با روسای مجالس قطر و ترکیه تاکید کرد

رژیم صهیونیستی از بحران‌های منطقه سود می‌برد

رژیم صهیونیستی از بحران‌های منطقه سود می‌برد

روسای مجالس قطر و ترکیه عصر دیروز در پایان اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی به طور جداگانه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جمیل چیچک و محمد مبارک الخلیفی در دیدارهای خود با دکتر لاریجانی ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش ایشان به مسئله فلسطین و تشکر از برگزاری اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی از وی برای سفر به ترکیه و قطر دعوت به عمل آوردند.

جمیل چیچک، رئیس مجلس ترکیه در دیدار خود با لاریجانی گفت: سخنرانی ما و مصوبات و بیانیه پایانی نشست تروئیکای بین المجالس اسلامی مطمئنا نقش موثری در حمایت معنوی از مردم غزه خواهد داشت.

وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید در خصوص مسئله فلسطین و کمک به برطرف کردن نیازهای دارویی و اساسی مردم غزه احساس مسئولیت کرده و در این خصوص اقداماتی عملی انجام دهند.

محمد مبارک الخلیفی،رئیس مجلس قطر نیز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت در غزه اسفبار است و سکوت جهان و غرب و برخی از کشورهای اسلامی در این مورد شرم آور می باشد.

لاریجانی دراین دیدارها ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم غزه محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه گفت: کشورهای اسلامی در برهه کنونی باید برای تامین نیازهای ضروری مردم غزه از قبیل دارو و سایر کمک های انسانی و مداوای مجروحان حملات وحشیانه صهیونیستها تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر لزوم هوشیاری ملتها و دولتهای منطقه در قبال بحرانهای ایجاد شده در برخی از کشورها افزود: بحرانهای ایجاد شده در منطقه موجب مشکلات زیادی برای ملت های مسلمان شده که نفع آن را رژیم صهیونیستی می برد.

روسای مجالس ترکیه، قطر و جمهوری اسلامی ایران خواستار باز شدن گذرگاه رفح برای کمک رسانی به مردم غزه و انتقال مجروحان به مراکز درمانی سایر کشورها شدند. دراین دیدارها روسای مجالس ترکیه و قطر از دکتر لاریجانی برای دیدار از آنکارا و دوحه دعوت کردند.

انتهای پیام

کد N408240

وبگردی