آفتاب
در بیانیه جمعیت مستقل ایران اسلامی تاکید شد

بان‌کی‌مون نقش مؤثرتری در دفاع از مردم غزه ایفا کند

بان‌کی‌مون نقش مؤثرتری در دفاع از مردم غزه ایفا کند

جمعیت مستقل ایران اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، از بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا نقش مؤثرتری را برای پایان دادن به جنگ غزه و جنایات صهیونیست‌ها ایفا کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بخشی از این بیانیه خطاب به بان‌کی‌مون آمده است: همان‌طوری که مستحضرید مدتی است شهرها و شهروندان منطقه غرب آسیا و خاورمیانه به‌ ویژه کشورهای عراق، سوریه و مردم مظلوم فلسطین در وضعیت بحرانی و خطرناکی به سر می‌برند. در نوار غزه مردم بی‌دفاع، مظلوم و روزه‌دار در طول روز مورد حمله ددمنشانه و غیرانسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته‌اند که نتیجه این تجاوزات زمینی و هوایی صدها کشته و مجروحان و آواره‌های بی‌شماری بوده است. در این بین بر خلاف تمام کنوانسیون‌ها و معاهده‌های بین‌المللی این جنایات با حمایت و رهبری استکبار یا سکوت آنها انجام می‌گیرد.

در بخش دیگری از متن این بیانیه ضمن محکوم کردن تجاوزات و جنایات رژیم نامشروع اسرائیل علیه شهروندان بی‌دفاع غزه، به سفر اخیر بان‌کی‌مون به اسرائیل که حاصل آن رضایت این رژیم بوده است، اعتراض شده و آمده است: از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا نقش مؤثرتری را در دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده غزه ایفا کند و با محکوم کردن آشکار این فجایع انسانی ایفاگر نقش و رسالت انسانی و جهانی خود باشد و به هر شکل ممکن از شهروندان بی‌دفاع غزه دفاع کرده و نسبت به کاهش دردها و آلام بی‌پایان آنها مجدانه گام بردارد.»

انتهای پیام

کد N407969

وبگردی