آفتاب
ابعاد جدید از سرنگونی هواپیمای مالزیایی

روسیه خواستار تحقیقات درباره سرمایه دار اوکراینی شد

روسیه خواستار تحقیقات درباره سرمایه دار اوکراینی شد

مسکو - ایرنا - معاون مجلس دومای روسیه خواستار تحقیقات بین المللی در مورد یک سرمایه دار یهودی اوکراینی پیرامون سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی شد.

ˈسرگئی نیوروفˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با تلویزیون خبری ˈروسیه 24ˈ گفت: باید در ارتباط با سانحه سقوط هواپیمای ام اچ-17 مالزی در مورد فعالیت های ˈایگور کولومویسکیˈ سرمایه دار اوکراینی تحقیق کرد.

وی افزود: باید به این واقعیت توجه داشت که کولومویسکی چند شرکت هواپیمایی بین المللی در اوکراین دارد و مرکز خدمات ناوبری هوایی منطقه ˈدنیپر پتروفسکˈ اوکراین را که مسوول هدایت هواپیمای ام اچ-17 مالزی بوده است، در تملک دارد.

مقام دولتی روس افزود: کولومویسکی در سازمان خدمات ناوبری هوایی اوکراین نفوذ زیادی دارد و می تواند به کارکنان این سازمان دستور دهد.

ایگور کولومویسکی میلیاردر یهودی و استاندار استان دنیپر پتروفسک اوکراین است که با اسراییل روابطی نزدیک دارد و گردانی به نام ˈآزوفˈ را برای جنگ با شبه نظامیان جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین تشکیل داده است.

معاون دومای روسیه گفت: کولومویسکی دارای یک ارتش متشکل از تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی است و به رییس جمهوری آمریکا و سران کشورهای اروپایی توصیه می کنم در مورد فعالیت های این سرمایه دار و امکان دخالت وی در سقوط هواپیمای مالزیایی تحقیق کنند.

بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین، پنجشنبه گذشته هنگام عبور از فضای استان دونتسک در شرق اوکراین سرنگون شد و همه سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

اروپام/2242**518**1479** 1337
کد N407905

وبگردی