آفتاب

نخست وزیر مالزی از ایکائو خواست سقوط ام.اچ17 را محکوم کند

نخست وزیر مالزی از ایکائو خواست سقوط ام.اچ17 را محکوم کند

کوالالامپور – ایرنا – نخست وزیر مالزی از سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (ایکائو) به عنوان مسئول حفاظت از امنیت هوانوردی کشوری خواست حمله به پرواز ام.اچ17 خطوط هوایی مالزی را به شدت محکوم کند.

به گزارش ایرنا، دولت مالزی روز چهارشنبه با تشکیل نشست ویژه ای در پارلمان این کشور سرنگونی پرواز ام.اچ 17 را به عنوان یک عمل غیرانسانی و وحشیانه محکوم کرد.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی در این نشست ویژه، خشم این کشور در مورد اجازه ندادن به گروه های تحقیقاتی برای دسترسی به محل سقوط هواپیما و تاخیر در رسیدگی به اجساد قربانیان این حادثه را مورد تاکید قرار داد.

وی هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری را جنایت و عملی وحشیانه توصیف کرد و گفت: مالزی تا به دست نیامدن حقایق مورد استناد، گروه خاصی را مسئول این حادثه نمی داند.

پرواز ام.اچ17 خطوط هوایی مالزی پنجشنبه هفته گذشته در مسیر آمستردام به کوالالامپور با 298 سرنشین در شرق اوکراین سرنگون شد.

نخست وزیر مالزی ضمن استقبال از حضور همه گروه های بین المللی و مستقل تحقیق به منظور شناسایی دلیل این حادثه، از این گروه ها خواست با یکدیگر همکاری کنند.

نجیب تون رزاق همچنین گفت که سازمان ملل با صدور قطعنامه ای خواستار فشار بر جدایی طلبان اوکراین شده است تا دسترسی نامحدود به محل سرنگونی هواپیما را فراهم کنند.

وی به خانواه قربانیان ام.اچ 17 اطمینان داد که دولت همه تلاش خود را برای اجرای عدالت به کار می گیرد و در مواجهه با مشکلات و سختی ها دست از کار نمی کشد.

وی همچنین سرنگونی این هواپیما را به نسل کشی ارتباط داد و خواستار شناسایی و محاکمه عاملان این حادثه شد.

نخست وزیر مالزی همچنین از انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی به خاطر محکوم کردن این حادثه هوایی تشکر کرد.

انور ابراهیم نیز پیش از این اقدامات نجیب تون رزاق در مورد نحوه مدیریت این حادثه را مورد ستایش قرار داده بود.

آساق**د.م**1611
کد N407664

وبگردی