آفتاب

همکاری سازمانهای امداد و نجات و راهداری برای کاهش تلفات جاده ای

همکاری سازمانهای امداد و نجات و راهداری برای کاهش تلفات جاده ای

تلاش می‌کنیم ظرفیت سازمانی خود و ظرفیت‌های سازمان راهداری را برای ارائه خدمت به مسافران جاده‌ای بکار گیریم/ سازمان راهداری ۵۸۰ دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای در گردنه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای نصب کرده است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور استفاده از ظرفیت های طرفین برای کاهش تلفات جاده ای توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  ایلنا، این توافقنامه را پیرحسین کولیوند رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شامگاه سه شنبه امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه، سازمان راهداری و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همکاری‌های خود را در راستای ارتقا ایمنی راه ها، تبادل اطلاعات جاده ای و استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای کاهش سوانح و حوادث رانندگی در جاده های کشور افزایش می دهند.

کولیوند در این مراسم گفت: امداد و نجات و ارائه خدمات امدادی از مباحث مهم اجتماعی است و در این راستا هم‌افزایی در هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و تعاملات فی‌ما‌بین، امری ضروری است.

وی به دیدار اخیر سازمان امداد و نجات جمیت هلال احمر با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار ایشان چند مورد را درباره امداد و نجات به ما سفارش کردند؛ جلب اعتماد مردم به هلال احمر و افزایش سرعت در حاضر شدن بر سر صحنه حادثه، از تاکیدات مقام معظم رهبری بود.

بهره گیری از ظرفیتهای دو سازمان برای ارائه خدمت به مسافران

رئیس سازمان امداد و نجات بیان کرد: آمادگی، پیشگیری و آموزش در کنار پاسخگویی در شرایط بحران، رسالت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

کولیوند افزود: در پیشبرد اهداف خود سعی کرده‌ایم، توان‌افزایی ایجاد کنیم، تا رسالت خود را بهتر انجام دهیم.

وی به توافق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان راهداری اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ظرفیت سازمانی خود و ظرفیت‌های سازمان راهداری را برای ارائه خدمت به مسافران جاده‌ای بکار گیریم.

کولیوند یادآور شد: امروز دو سازمان همفکر و همسو خدمات مطلوبی در جاده‌ها ارائه می‌دهند؛ سعی می‌کنیم تمام ظرفیت خود را در اختیار سازمان راهداری قرار دهیم و از آنها می‌خواهیم که ظرفیت خود را در اختیار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار دهند.

آموزش رانندگان خودروهای سنگین برای مواقع اضطرار

رئیس سازمان امداد و نجات یادآور شد: پیشنهاد می‌شود در راستای کاهش هر چه بیشتر تصادفات رانندگی و رشد ایمنی جاده‌ها، سمینارهای بین‌المللی در راستای انتقال دانش ایمنی راه‌ها با همکاری دو سازمان برگزار شود.

وی تاکید کرد:‌ قطعاً هر چه سطح آگاهی مردم ارتقاء یابد در کاهش سوانح مؤثر است.

کولیوند با بیان اینکه شبکه حمل و نقل کشور در شرایط بحران می‌تواند به کشور کمک کند، گفت: ‌رانندگان خودروهای سنگین در صورت آموزش دقیق می‌توانند خود از بروز حادثه جلوگیری کنند و یا در صورت بروز حادثه قبل از رسیدن نیروهای امدادی تلاش خود را انجام دهند.

تشکیل تیمهای امدادی مشترک ‌‌و ارتقاء دانش فنی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز درباره این توافق‌نامه اظهار داشت: از مهمترین عوامل مدیریت سوانح و مدیریت سریع بحران در کشورها، هماهنگی عملیاتی دستگاه‌های همکار، هنگام بروز حوادث است که این هماهنگی هر چه بهتر باشد خسارت جامعه کمتر خواهد بود.

کشاورزیان با بیان اینکه نقش هماهنگی عملیاتی در بحث امداد و نجات امری ضروری است، گفت: پیش از این سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان راهداری در موارد مختلف سابقه همکاری داشته‌اند اما طی این توافق‌نامه همکاری دو سازمان منظم‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری در جلسه فوق به محورهای این مذاکرات اشاره کرد و گفت: ‌توانمندسازی نیروهای انسانی دو طرف نظیر تشکیل تیم‌های امدادی مشترک ‌‌و ارتقاء دانش فنی با آموزش‌های لازم، از محور‌های این مذاکره ‌است.

جواد هدایتی با بیان اینکه تجهیزات و سامانه‌های هوشمند در جاده‌ها با سرمایه‌گذاری دو طرف انجام شده است، گفت: سازمان راهداری ۵۸۰ دستگاه دوربین نظارت جاده‌ای در گردنه‌ها و شبکه‌های جاده‌ای نصب کرده است که می‌توانیم اطلاعات آن را در اختیار سازمان هلال احمر قرار دهیم.

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به فراهم سازی زمینه انتقال اطلاعات تابلوهای پیام متغیر، بیان کرد: از نظر زیرساختی و عملیاتی محورهای خاصی را برای همکاری دو طرف مدنظر قرار داده‌ایم که شامل همکاری در بهره‌برداری از ساختمان‌ها و ابنیه‌های فنی حاشیه راه‌ها نظیر پایانه‌های بار و ساختمان‌های راهداری است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات نیز اعلام کرد: برای تهیه این توافقنامه ۵ جلسه کارشناسی توسط نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان امداد و نجات هلال احمر انجام شد.

کد N407482

وبگردی