آفتاب
در جلسه شورای امنیت سازمان ملل

دهقانی: جنایات امروز صهیونیست‌ها نتیجه 6 دهه مماشات با تجاوزگری این رژیم است

دهقانی: جنایات امروز صهیونیست‌ها نتیجه 6 دهه مماشات با تجاوزگری این رژیم است

سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع تحولات فلسطین اشغالی برگزار شد، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، مراتب همدردی و تاثر اعضای این جنبش ازجان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از فلسطینیان و تخریب وسیع صورت گرفته در نتیجه حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی را به مردم فلسطین ابلاغ کرد و این حملات را مصداق بارز تنبیه دسته ­جمعی شهروندان غیرنظامی و نقض فاحش حقوق بین­ الملل دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین دهقانی با اشاره آمار تکان­ دهنده شهدا و مجروحان فلسطینی که به اذعان سازمان­‌های بین ­المللی بخش عمده آنها را زنان و کودکان تشکیل می­ دهند، این حملات را به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام عاجل جامعه بین­‌المللی در تامین کمک­‌های بشردوستانه به مردم فلسطین شد.

سفیر کشورمان سرپیچی رژیم صهیونیستی از اجرای آتش‌بس مورد درخواست شورای امنیت و دیگر مجامع بین ­المللی را ادامه رفتار گستاخانه رژیم صهیونیستی در نادیده گرفتن درخواست­‌های جامعه بین ­المللی از این رژیم برای پایان دادن به سیاست­‌ها و اقدامات غیرقانونی آن برشمرد و نتیجة این سیاست­‌ها را متزلزل کردن صلح و امنیت منطقه­ ای و بین­ المللی در بیش از نیم قرن اخیر دانست.

دهقانی افزود: جنایات این رژیم در طول شش دهه گذشته شامل اشغال، تجاوز، تنبیه جمعی، اعدام خودسرانه، بکارگیری بدون تمایز و وحشیانه زور، ضبط و مصادره زمین­‌های فلسطینیان از طریق شهرک­سازی، ساخت دیوار حائل و انتقال غیرقانونی شهرک نشینیان، بازداشت خودسرانه و زندانی کردن بیش از 6000 فلسطینی، استفاده از شکنجه و دیگر اقدامات غیر قانونی علیه شهروندان غیر نظامی و تخریب خانه­‌ها و انتقال اجباری شهروندان بوده است.

سفیر و سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به بی­ کیفر ماندن همه جنایات رژیم صهیونیستی، آن را ناشی از بی ­عملی جامعه بین ­المللی به ویژه شورای امنیت در وادار کردن این رژیم به پاسخگویی در قبال جنایتش دانست و بار دیگر از شورای امنیت خواست تا به وظایف خود طبق منشور ملل متحد عمل کرده و با اقدامات قاطع اجرای حقوق بین‌الملل را تضمین کند.

وی با توجه به وضعیت بسیار شکننده سرزمین­‌های اشغالی خواستار توجه و اقدام فوری شورای امنیت جهت متوقف ساختن تهاجم فعلی به غزه، پایان بخشیدن به تجاوزات نظامی مکرر علیه شهروندان فلسطینی و برچیدن محاصره غیرانسانی نوار غزه و تضمین احترام کامل به حقوق بشردوستانه و حفاظت از جمعیت غیرنظامی فلسطین شد.

وی اظهارکرد: شورای امنیت باید نقش فعال­تری در این بحران برعهده گیرد تا از بی­ ثبات شدن بیشتر اوضاع و تکرار چرخه­‌های مرگ­بار و مخرب خشونت جلوگیری شود.

دهقانی در این جلسه همچنین در پاسخ به اظهارات بی پایه نماینده رژیم صهیونیستی در متهم کردن کشورمان به حمایت از تروریسم خاطرنشان ساخت که این قبیل فرافکنی‌های این رژیم صرفا به منظور سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که ظرف چند دهه مرتکب شده است. این رژیم از سرکوب و خشونت برای ارعاب ساکنین سرزمین هایی استفاده می کند که تحت اشغال دارد. ایجاد ارعاب سلاح همیشگی این رژیم در طول دوره حیات ننگین آن بوده است، اما بدون شک مردم فلسطین تا وقتی که اشغال تداوم داشته باشد، از مقاومت دست نخواهند کشید.

دهقانی در پایان مراتب حمایت بی ­دریغ و همبستگی اعضاء جنبش عدم تعهد از مردم فلسطین و تلاش­های خستگی ­ناپذیر آنها برای تحقق حقوق لاینفک ­شان را خاطرنشان کرد.

انتهای پیام

کد N407464

وبگردی