آفتاب

فاطمه رهبر: از باب رییس‌جمهور بودن از روحانی حمایت می‌کنیم،طرفدارش نیستیم

فاطمه رهبر: از باب رییس‌جمهور بودن از روحانی حمایت می‌کنیم،طرفدارش نیستیم

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری شبکه‌های ماهواره‌ای، اظهار کرد: هدف اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای تغییر ذائقه‌ها و تغییر فرهنگ بومی و اسلامی مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در نشست کانون بصیرت‌افزایی این حزب با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سال در تحلیلی از موضوع فرهنگی کشور خاطرنشان کردند که اقتصاد و فرهنگ و علم و دانش از جمله موضوعات مهمی هستند که باید همواره مورد توجه قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ از اقتصاد نیز مهم‌تر است، خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه شرایطی را پشت سر می‌گذاریم که مشکلات فرهنگی در کنار مشکلات اقتصادی عرصه را بر مردم به ویژه خانواده‌های مومن، متعهد و انقلابی تنگ کرده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته در مورد مسائل فرهنگی موضوعاتی از جمله شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و سپس مهندسی فرهنگی را مطرح کردند.

رهبر با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور خاطرنشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه کشور قرار بر این بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی مهندسی فرهنگی را انجام دهد، اما امروز که 3/5 سال از این برنامه می‌گذرد هنوز مهندسی فرهنگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیرون نیامده است.

وی اضافه کرد: پس از بحث ناتوی فرهنگی و مهندسی فرهنگی، مقام معظم رهبری امسال به مسئولین فرهنگی کشور هشدار دادند که هوشیار باشند چرا که رخنه فرهنگی در کشور صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اصول و قوانین بالادستی هیچ ایرادی ندارند و مشکل این است که در اجرا این اصول به فراموشی سپرده می‌شود، گفت: اصل 8 قانون اساسی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر است، در هشت سال گذشته و یک و نیم سالی که ما در مجلس هفتم با آقای خاتمی کار می‌کردیم روی زمین مانده است و علیرغم تذکراتی که ما در این سال‌ها به دولت‌ها داده‌ایم، اما تاکنون این قانون روی زمین قرار دارد.

رهبر همچنین با طرح این پرسش که هنوز معلوم نیست که مرکزیت و محوریت نهاد امر به معروف و نهی از منکر باید زیر نظر کجا باشد، خاطرنشان کرد: اگر این طرح زیر نظر دولت باشد، با آمدن هر دولت و سلیقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر نیز دولتی و سلیقه‌ای می‌شود و چنانچه این طرح زیر نظر رهبری قرار بگیرد که به نظر ما بهترین مکان نیز همین جاست ایرادات دیگری وارد می‌شود و چنانچه خاری از چشم فردی وارد شود رهبری را مقصر می‌دانند.

وی اضافه کرد: در اواخر مجلس هشتم در کمیسیون فرهنگی طرحی در مورد بحث امر به معروف و نهی از منکر پیش‌بینی کردیم. این طرح به دفتر مقام معظم رهبری ارائه داده شد و آنها نیز چنین ایرادی از آن گرفتند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که امروز برخی نمی‌دانند که در مورد بحث عفاف و حجاب قانون وجود دارد و همه دستگاه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم متولی این موضوع هستند، خاطرنشان کرد: چند روز پیش در جلسه‌ای که در حوزه علمیه قم داشتیم فردی از ما خواست که آسیب‌شناسی داشته باشیم و شرایط فعلی و شرایط دولت قبل را از نظر فرهنگی مورد ارزیابی قرار دهیم.

رهبر با بیان این‌که ما از باب این‌که روحانی رییس‌جمهور است از او حمایت می‌کنیم، ولی طرفدار ایشان نیستیم، اظهار کرد: ما در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که همان‌طور که در دوره هشت ساله دولت آقای احمدی‌نژاد دولت هیچ انگیزه‌ای برای رعایت قانون‌های فرهنگی نداشتند امروز نیز شرایط به همان‌گونه است.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بیان آمارهایی که در برخی جلسات محرمانه مطرح می‌شود پرداخت و گفت: امروز 300 ماهواره فضایی دور زمین قرار دارد که از این تعداد 31 ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهند. امروز بیش از شش هزار شبکه در سطح کشور به راحتی قابل دسترسی است که تعدادی از آنها شبکه‌های فارسی زبان، تعدادی دیگر شبکه‌های فیلم سینمایی، موسیقی، برنامه های کودک، شبکه های مد و لباس و پورنوگرافی را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر این‌که این شبکه‌ها برنامه‌ریزی شده و هدفمند هستند، گفت: این شبکه‌ها با نیت تحت تاثیر قرار دادن ذائقه کودکان از دوران کودکی تاسیس شده‌ است.

رهبر به تاثیرگذاری شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و با تاکید بر این‌که هدف اصلی شبکه‌های ماهواره تغییر ذائقه و فرهنگ بومی و اسلامی ما است، اظهار کرد: ما امروز مشاهده می‌کنیم که اکثر قریب به اتفاق منازل کشور دارای آشپزخانه‌های اپن هستند و فضاهای مورد استفاده ما به سمت غذاهای فست‌فودی تغییر کرده است.

انتهای پیام

کد N407354

وبگردی