آفتاب

عربستان جنایت‌های اسرائیل در غزه را "شرم‌آور و ننگین" خواند

عربستان جنایت‌های اسرائیل در غزه را "شرم‌آور و ننگین" خواند

نماینده عربستان در سازمان ملل نسبت به فریبکاری رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند برای دفاع از خود مقابل موشک‌های غزه دست به حمله زده، هشدار داد و جنایات جنگی این رژیم را شرم‌آور توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، عبدالله معلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل، جنایات رخ داده از سوی رژیم صهیونیستی را شرم آور و ننگین خواند و نسبت به فریبکاری این رژیم به جامعه بین‌الملل هشدار داد.

از سوی دیگر، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با اشاره به قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد: جامعه بین‌املل از انجام وظیفه خود برای حمایت از مردم فلسطین شانه خالی می‌کند.

وی در سخنرانی تاثیرگذار خود تصاویر زخمی شدگان فلسطینی را به همراه داشت و اسامی حدود 50 کودک فلسطینی که در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، ارائه کرد.

ریاض منصور در حالی که به شدت متاثر شده بود، افزود: این تصاویر قربانیان و کودکان ماست.

وی از شورای امنیت خواست تا به منظور توقف خشونت‌های رژیم صهیونیستی قطعنامه‌ای را صادر کند.

وی افزود: تلاش‌های میانجی‌گرانه‌ کنونی نباید مانع این شود که شورای امنیت به وظایف خود برای پایان دادن به جنایات در حق مردم بی‌گناه فلسطین عمل نکند.

دیپلمات‌های اردن نیز پیش‌نویس طرحی را با هدف آتش‌بس کامل در غزه، برداشته شدن محاصره غزه از سوی تل‌آویو و اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از شهروندان غیرنظامی به شورای امنیت ارائه کردند.

بعد از سخنرانی منصور، نماینده رژیم صهیونیستی گفت: کشته شدن غیرنظامیان و مردم فلسطین تاسف‌بار است و سعی می‌کنیم که از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

وی همچنین حماس را به استفاده از شهروندان به عنوان "سپرهای انسانی" متهم کرد.

معتز خلیل، سفیر مصر نیز به کارگیری نابرابر زور، از جانب ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از تمامی کسانی که با طرح آتش‌بس مصر موافق نیستند خواست تا بار دیگر در خصوص موضع خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام

کد N407330

وبگردی