آفتاب

موشک های ضدتانک، اقدام غیرمنتظره مقاومت در غزه

موشک های ضدتانک، اقدام غیرمنتظره مقاومت در غزه

تهران- ایرنا- مقاومت فلسطین که به دنبال موشک باران سرزمین های اشغالی ، رژیم صهیونیستی و بسیاری از ناظران را شگفت زده کرده، هم اکنون با استفاده از موشک های ضد تانک بار دیگر رژیم متجاوز صهیونیستی را شوکه کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین، به نظر می رسد کابوس شکار تانک ها که در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در رویارویی با حزب الله خواب این رژیم را آشفته کرده بود، بار دیگر خواب صهیونیست ها را برآشفته است.

گردان های القدس در نبرد با ارتش اشغالگر صهیونیستی در مرز نوار غزه از موشک های مالیوتکا بهره گرفت.

موشک های ضد تانک ساخت روسیه برای هدف قرار دادن تانک ها و زره پوش ها ساخته شده است و بیشترین برد آن به سه هزار متر و کمترین برد آن به 500 متر می رسد.

این موشک در مقایسه با سایر موشک های ساخت روسیه دارای وزن سبک و حجم کوچک است.

علیرغم امتیازات موجود در این موشک، در مقایسه با موشک های ضد تانک دیگر موجود در اختیار مقاومت فلسطین در غزه موشک کورنت تهدید بزرگتری برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

چند سال پیش تعداد زیادی از موشک یاد شده که از تسلیحات رسمی ارتش روسیه به شمار می رود، از طریق سوریه در اختیار حماس قرار داده شد.

به گفته روزنامه صهیونیستی معاریو، این موشک می تواند تانک های مرکاوا و بالگردهای با سرعت کم را که در ارتفاع پایین پرواز می کنند، سرنگون کند.

مقاومت فلسطین چندی پیش علاوه بر ساخت دو موشک ضد تانک البتار و الیاسین از ساخت موشک های آرپی جی خبر داد.

در ارتباط با موشک های دور برد مقاومت نیز باید گفت که گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تا کنون از موشک R160 برای هدف قرار دادن حیفا، از موشک J80 و برای هدف قرار دادن تل آویو از موشک سجیل 55 و از موشک M75 نیز برای هدف قرار دادن بخش اشغالی بیت المقدس بهره برده است.

گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با استفاده از موشک های براق 100 و براق 70 فرودگاه بن گوریون و تل آویو و بیت المقدس را مورد حمله قرار دادند.

خاورم **1487 **7074**1275
کد N407272

وبگردی