آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایلنا:

تمدید مذاکرات نشان از اراده سیاسی طرفین 1+5 است

تمدید مذاکرات نشان از اراده سیاسی طرفین 1+5 است

پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته تا دیدارهای دو جانبه‌‌ای در سطح روسای هیات‌ها، معاونین و کارشناسان صورت گیرد اما زمان و مکان و برنامه و دستورالعملی در این باره مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه معنای تمدید مذاکرات با شکست مذاکرات متفاوت است، اظهار کرد: و تمدید مذاکرات نشان از اراده سیاسی برای ادامه مسیری است که از ژنو آغاز شد و در وین به مسائل پیچیده و مراحل سختش رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا مرضیه افخم در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه برخی از منتقدین دولت می‌گویند تمدید مذاکرات به معنای شکست مذاکرات است پاسخ شما به این تحلیل‌ها چیست گفت: تمدید مذاکرات با شکست مذاکرات متفاوت است و تمدید مذاکرات نشان از اراده سیاسی برای ادامه مسیری است که از ژنو آغاز شد و در وین به مسائل پیچیده و مراحل سختش رسید و این اراده سیاسی به شکل تمدید خود را متبلور کرده است.

وی با اشاره به توافق ژنو که در آن به تمدید مذاکرات اشاره شده بود اظهار داشت: در برنامه اقدام مشترک ژنو لحاظ شده بود تا اگر مذاکرات در شش ماه نهایی نشد بتوان آن را تا 24 نوامبر تمدید کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا تا زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات دیدارهای دو جانبه‌ای در رابطه با مذاکرات هسته‌ای میان تیم مذاکره‌کننده ما و هیات‌های دیپلماسی 5+ 1 برگزار می‌شود؟ تصریح کرد: در این باره پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته تا دیدارهای دو جانبه‌‌ای در سطح روسای هیات‌ها، معاونین و کارشناسان صورت گیرد اما زمان و مکان و برنامه و دستورالعملی در این باره مشخص نشده است.

افخم همچنین یادآور شد: اولین دور از مذاکرات پس از تمدید در اوایل سپتامبر برگزار می‌‌شود.

کد N407259

وبگردی