آفتاب

چالش در انتخابات اندونزی با احتمال شکایت سوبیانتو کلید خورد

چالش در انتخابات اندونزی با احتمال شکایت سوبیانتو کلید خورد

کوالالامپور - ایرنا - سخنگوی ˈپراباوو سوبیانتوˈ نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی روز چهارشنبه از به چالش کشیده شدن انتخابات توسط سوبیانتو در دادگاه قانون اساسی اندونزی خبر داد.

به گزارش ایرنا، یحیی طنطاوی سخنگوی تیم مبارزات انتخاباتی ˈسوبیانتوˈ گفت که در فرآیند آماده سازی شکایت و ارایه آن به دادگاه قانون اساسی هستند.

ˈجوکو ویدودوˈ نامزد حزب تلاش دموکراتیک اندونزی با کسب 53.15 درصد آراء به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور برگزیده شد و و سوبیانتو توانست 46.85 درصد آراء را کسب کند.

نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری اندونزی پیش از اعلام رسمی نتیجه انتخابات ، فرآیند انتخابات را ناعادلانه دانست و تصمیم گرفت از این رقابت انصراف دهد، اما سخنگوی سوبیانتو امروز اعلام کرد بحث تقلب در انتخابات در دادگاه پیگیری می شود.

ˈجوکو ویدودوˈ معروف به جوکووی رییس جمهور 53 ساله منتحب اندونزی 28 مهر ماه فعالیت خود را آغاز می کند و پس از 14 روز کابینه تشکیل می دهد، اما سوبیانتو می تواند به دادگاه قانون اساسی شکایت کند و این دادگاه تا 30 مرداد فرصت دارد به این شکایت پاسخ دهد.

از 19 تیر و دومین روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اندونزی کارشناسان با توجه به نزدیکی آرای دو نامزد انتخابات احتمال چالش پس از اعلام رسمی آراء را می دادند.

اندونزی در سال 1998 میلادی و پس از برکناری سوهارتو بعد از سه دهه حکمرانی بر این کشور نیز خشونت های خونینی را شاهد بود که صدها نفر کشته شدند.

تارنمای جاکارتا گلوب نیز روز چهارشنبه به نقل از رییس دادگاه قانون اساسی اندونزی اعلام کرد در صورتی که تا آخر هفته جاری اعتراضی در خصوص نتیجه انتخابات دریافت شود جلسه برای بررسی آن از 15 مرداد شروع خواهد شد.

تاکنون هیچ یک از شکست خوردگان در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی با اعتراض به دادگاه قانون اساسی این کشور موفق به تغییر نتایج انتخابات نشده اند.

آساق**1611
کد N407222

وبگردی