آفتاب

بیانیه خانه کارگر بمناسبت روز جهانی قدس

بیانیه خانه کارگر بمناسبت روز جهانی قدس

خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس و فاجعه غمبار غزه، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم‌ صهیونیستی بر همگرایی میان مسلمانان تاکید کرد.

خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس و فاجعه غمبار غزه، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم‌ صهیونیستی بر همگرایی میان مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در متن کامل این بیانیه آمده است:

زمزمه ندای رهایی قدس از بند اشغال بیش از ۶ دهه، هر روز رسا‌تر از دیروز به گوش می‌رسد. «فلسطین پاره تن اسلام است».
ندای مسلمین سراسر عالم که در آخرین روزهای این ماه پربرکت با وجودی لبریز از عشق به اسلام عزیز و امت اسلامی در بلاد مختلف فریاد «یاد قدس سنحررک» را سر می‌دهند، امیدواری به آزادی قدس شریف را پررنگ‌تر می‌نماید، زمزمه‌ها یی که صلح را با دیده تردید می‌نگرد.

امروز، اگر پیشنهاد صلح از سوی کشورهای عربی و اتحادیه عرب مطرح می‌گردد باید به این نکته باور داشته باشند که مقدمه صلح، دستیابی اعراب ساکن در فلسطین به حداقل نیازهای خود از جمله امنیت، آزادی، غذا و رفع محاصره‌ای است که به عنوان حربه‌ای پوسیده از سوی دولت تل‌آویو پیگیری می‌شود. جنگ غره و خونریزی وسیع و بی‌توجیه این دولت ستمگر هیچ دستاویز و اهرمی برای اسرائیل و حامیان آن نخواهدن داشت. حتی اگر در پس تفرقه افکنی و تروریسم تولیدی اسرائیل و حامیان عرب او در خاورمیانه درعراق و سوریه و برای دور کردن افکار بلاد اسلامی از حرکات سردمداران اسرائیل باشد.

امروز اکثر کشورهای اتحادیه عرب و همراهان سنتی ایشان که در استحاله مقاومت اسلامی پیشگامان اصلی ماجرا بوده‌اند و تمام تلاش خود را برای منافع کوتاه و گذاری احزابی خاص، معطوف به این امر نموده‌اند که تمامی سنگرهای مقاومت در داخل و خارج اراضی اشغالی از جمله کشورهای خط مقدم مبارزه همچون سوریه و لبنان را از بین ببرند سهم بسزایی دردور کردن مردم خاورمیانه بالاعم و مردم فلسطین بالاخص داشته ودارند که امیدواریم این عدم همراهی ما هر چه زود‌تر پایان پذیرد و دولت‌های مذکور همانی باشند که ملتهای خاورمیانه طلب می‌کنند.

آرامش خاورمیانه امروز معطوف به آرامش فلسطین است. ددمنشی وگستاخی‌های بی‌پرده رژیم اشغالگر در قبال مردم بی‌سلاح سرزمین فلسطین نه از سر بی‌اعتنایی کشورهای عربی و اسلامی است، بلکه با همراهی آنانی است که خود را حیات خلوط رژیم اشغالگر قدس نموده‌اند.

اگر شور اسلامی دولتمردان عربی و اسلامی از میان رفته است؛ پس شور عربی آنان که خود را فرزندان صلاح الدین ایوبی می‌خوانند در کجا باید جستجو کرد؟! خونهای ریخته شده این سالهای و کشتار وسیع در انتفاضه رمضان امسال درنوار غزه نشانگر بی‌لیاقتی برخی دولتهای اسلامی و همراهی ناجوانمردانه دولت‌های همسایه‌ای است که به زعم خود فردای بی‌فلسطین و اسلام را آرام‌تر از امروز خود می‌دانند. رهایی ملت‌های مسلمان منطقه از این تفکرات‌‌ همان شعاری است که امسال در روز جهانی قدس بیشتر از همیشه احساس می‌شود.

اما نکته اساسی‌تر برای برقراری صلح در خاورمیانه و ثبات دائمی آن‌‌ همان پیشنهاد همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
پیشنهادی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی مطرح و به وسیله روسای محترم جمهور طی سالیان گذشته از سوی ایران تکرار شده است.

برگزاری رفراندومی آزاد با حضور تمامی فلسطینیان اعم از ساکنین فعلی و آوارگان فلسطینی مقیم در کشورهای همجوار و ساکنین یهودی کشور فلسطین برای انتخاب نوع حکومت و استقرار نظامی که مورد خواست ایشان باشد؛ آنهم برای کشوری واحد که به عنوان کشور فلسطین مورد احترام جامعه جهانی و پذیرش سازمان ملل متحد باشد.

از اینرو بر خود می‌دانیم با دعوت کارگران عزیزمان برای حضور، همراه با سایر ملل اسلامی و به عنوان بخشی از جامعه عزیز مردم ایران ضمن انزجار از رفتار سبعانه نظامیان صهیونیستی، ‌ همراهی خود را با دولت برآمده از رأی و خواست ملت فلسطین اعلام نموده و برگزاری همه پرسی سراسری برای برقراری صلح پایدار در اراضی اشغالی را فریاد بزنیم.

به امید آنروز که خاورمیانه، منطقه‌ای عاری از جنگ و کشتار بی‌رحمانه‌ای باشد که به قول امام بزرگوارمان با نابودی جرثومه فساد در این منطقه برقرار خواهد شد.

کد N407152

وبگردی