آفتاب

معاون وزیر خارجه روسیه بر حمایت کشورش از سوریه تاکید کرد

معاون وزیر خارجه روسیه بر حمایت کشورش از سوریه تاکید کرد

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه بر حمایت کشورش از ملت و دولت سوریه در مقابل تروریسم و لزوم یکپارچه سازی تلاش های جامعه بین الملل برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ˈگنادی گاتیلفˈ در دیدار با ˈریاض حدادˈ سفیر سوریه در مسکو به مناسبت هفتادمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک میان دو کشور گفت: طی هفت دهه گذشته مناسبات میان دو کشور در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مستحکم شده و روسیه همواره حامی ملت سوریه در مشکلات و چالش های پیش روی آن بوده است.

گاتیلف در مصاحبه با خبرنگار سانا روابط میان دو کشور را طی ده ها سال گذشته حسنه و تاریخی توصیف و ابراز اطمینان کرد که این مناسبات به رغم دشواری های پیش روی سوریه، طی سالیان آینده نیز به همین منوال ادامه یابد.

گاتیلف در سخنانش یادآور شد که روند عادی برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سوریه نشان دهنده ثبات اوضاع در این کشور است و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید ریاست جمهوری ˈبشار اسدˈ مسائل باقی مانده نیز حل و فصل شود.

وی درباره انتصاب فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه گفت: ˈاستفان دی میستوراˈ سیاستمداری با تجربه است که سال های زیادی در سازمان ملل به عنوان فرستاده ویژه به چندین کشور، از جمله عراق و افغانستان خدمت کرده است.

این مقام روس ابراز امیدواری کرد که فرستاده جدید سازمان ملل گام هایی متوازن بردارد و برای یافتن راه حل های عملی تلاش کند.

رییس انجمن دوستی روسیه - سوریه نیز ملت سوریه را در برابر تجاوزها ثابت قدم دانست و آن ها را به تقویت اتحاد و یکپارچگی در مراحل بازسازی کشور توصیه کرد.

وی تاکید کرد روسیه در تمام مراحل در کنار ملت سوریه خواهد بود.

خاورم**9156**7074**1446
کد N407106

وبگردی