آفتاب
رئیس بنیاد نخبگان استان قم

شاخص تعداد نخبگان به جمعیت در قم بیشتر از شاخص کشوری است

شاخص تعداد نخبگان به جمعیت در قم بیشتر از شاخص کشوری است

رئیس بنیاد نخبگان استان قم در نشست صمیمی استاندار قم با نخبگان و استعدادهای برتر بر ضرورت ایفای نقش ملی جامعه نخبگان قم تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید حسن اخوان علوی در نشست صمیمی استاندار قم با نخبگان و استعدادهای برتر با اشاره به فعالیتهای بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان قم در سال 89 تاسیس شد، در ابتدا تعداد جامعه نخبگان استان قم 54 نفر بود، اما امروز با گذشت چهار سال، تعداد جامعه نخبگان استان قم به 250 نفر رسید، شاخص تعداد نخبگان به جمعیت در استان قم بیشتر از شاخص کشوری است، البته اگر آئین نامه طلاب نخبه تصویب شود، تعداد نخبگان استان قم به بیش از دوبرابر وضعیت فعلی می‌رسد و اکنون سیزده هزار نفر در کل کشور تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند.

وی تصریح کرد: بنیاد نخبگان استان قم به دلیل مشارکت در برنامه‌های ملی جزو استانهای معین ستاد کشوری بنیاد نخبگان است، از تاسیس بنیاد ملی نخبگان در سال 84 تاکنون ماموریتهای این بنیاد تغییر نکرده است، اما وضعیت کشور و سیاستهای بنیاد تغییر کرده است، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشرفت در عرصه‌های علمی و فناوری است و جغرافیای علمی در جهان در حال تغییر کردن است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به برنامه‌های آتی این بنیاد در سطح کشور گفت: از جمله برنامه‌های آتی بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور گسترش دامنه شناسایی نخبگان، حمایت از نخبگان برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان، مشارکت و همراهی جامعه نخبگان در برنامه‌ها، ایجاد امکان اشتغال نخبگان در شرکتهای دانش بنیان و تقویت برنامه‌های فرهنگی این بنیاد است.

وی تصریح کرد: شرایط امروز می‌طلبد که جامعه نخبگان استان قم برای ایفای نقش ملی تلاش کنند که انجام این وظیفه، حمایت دستگاه‌های استانی را می‌طلبد و آمادگی برای این کار در دستگاه‌های استان قم وجود دارد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی منش در مراسم ضیافت افطاری نخبگان استان قم طی سخنانی پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه حرکت روبه جلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون تلاش نخبگان انقلابی همچون امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دانست.

استاندار قم با اشاره به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید رویکرد رئیس جمهور و مسؤولان کشور را نخبه پروری و استفاده از ظرفیت نخبگان عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از این ظرفیت عظیم بهره ببریم قطار پیشرفت و توسعه‌ی کشور با سرعت دوچندان حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش جایگاه قم به عنوان الگوی فرهنگی و دینی جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: استفاده از توان نخبگان در زمینه‌های فرهنگی و دینی در این استان از اولویت بالایی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار برخی از نخبگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام

کد N407076

وبگردی